franska stamboken

oki

Trådstartare
Nu, så här i auktionstider, fastnar man lätt i stolinjer och stammar. Jag är väldigt förtjust i de franska travarna. Finns det någon fransk sida där man kan hitta stons avkommor? Kanske inte så detaljerat som travsport men där man kan kolla runt lite iaf.
Någon som vet?

Sv: franska stamboken

Vad jag vet finns det inte, på den här sidan kan du söka hästar och få härstamningen, men för att få se avkommor måste man betala!

Okej, tack då vet jag.
Typiskt fransmän, inte ens att få titta i "stamboken" gratis tillåter dem...:devil::rofl:

Prova att "googla" på mamman (eller nära släktingar) och lägg till:
site:www.trotting-promotion.com

Då kan man om man har riktigt tur "hitta" en auktionssida om någon nära släkting sålt på auktion i Frankrike. Då får man fram en hel del information gratis. Som sagt då ska man ha tur. :idea:

Visst är det surt att det ska kosta pengar att söka i såväl den franska som amerikanska stamboken. Det är dock billigare att söka i den franska. Svindyrt i den amerikanska... :mad:
Det är sånna här gånger som man är oerhört tacksam för att få söka gratis på travsport.se och framförallt blodbanken.nu :bow:

Är frustrerad varje år över att det aldrig går att få tag på vettig hingststatistik från Frankrike. Man kan ju tro att Frankrike är ett U-land, men visst ska de vara ett EU-land? Eller har jag fattat fel?? :confused:

Lycka till!

Det är sånna här gånger som man är oerhört tacksam för att få söka gratis på travsport.se och framförallt blodbanken.nu :bow:

Gratis och gratis... Administrationen av hästsporten i Sverige (ATG,STC & SGC) slukar ju ofantliga summor. Det är ju bla dessa pengar som finansierar sökfunktionen mm. Pengar som skulle kunna komma utövarna tillgodo istället.

Men visst är den bra och mycket användbar. Men förmodligen ohyggligt dyr.

Ja, allt är relativt.

Informationen som ligger på travsport.se finns ju trots allt lagrad oavsett om den är på nätet eller inte. Den MÅSTE finnas, och då är det väl bra att den är tillgänglig? Tidigare fick man gå in på sekris och begära ut information eller sitta och slå i gamla stamböcker.

För mig skulle det vara mycket mindre intressant med travsport om jag inte kunde samla och analysera statistik om avel och tävling.

Vad tycker ni på forumet?

Sökfunktion på travsport.se/blodbanken.nu eller högre prispengar?

Svårt att sia om hur mycket höjda prispengarna skulle bli, men säg att förstaprisen skulle höjas rakt av med 2.000 kr i alla lopp? (Skulle kosta ca 35 miljoner/år, om min huvudräkning stämmer...)

Är man tränare i Frankrike får man tillgång till mycket mer information och statistik i deras databaser, men jag antar att man måste vara proffs för att få det.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2
Svar
28
· Visningar
473
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar