Fransk bulldog

Sv: Fransk bulldog

Kul att du hittade tillbaka till tråden!

Köpte du den ena tiken dräktig menar du? :confused:

Nyfiken, vad menar du med hälsoundersökta? Menar du det jag syftade på, hjärta och patella av svensk veterinär i Sverige med tillgänglig info på Hunddata? ;)

Jag har anmält till Växjö den 2/11. Sen blir det nog My Dog med, har inte anmält ännu (lite tid kvar).

Vilka hanar har du parat med? Varför valde du just den/dem? Ska börja leta efter lämplig kandidat till min, vill vara ute i god tid. Alltid kul att höra någon annans argument! :)

Kul att du hittade tillbaka till tråden!
tack. :D
Köpte du den ena tiken dräktig menar du? :confused:
Japp.
Nyfiken, vad menar du med hälsoundersökta? Menar du det jag syftade på, hjärta och patella av svensk veterinär i Sverige med tillgänglig info på Hunddata? ;)
Då export stamtavlorna inte har kommit än så kan det ej finnas på skk.:p De är hälso testade utomlands UA på allt.
Jag har anmält till Växjö den 2/11. Sen blir det nog My Dog med, har inte anmält ännu (lite tid kvar).
du ska dit och jag ska dit, så vi lär nog ses. :D
Jag har med mig en mörk tigrerad tik.
Vilka hanar har du parat med? Varför valde du just den/dem? Ska börja leta efter lämplig kandidat till min, vill vara ute i god tid. Alltid kul att höra någon annans argument! :)
Tik No1-är parad med en snygg snubbe från GBG. Han har en nos som är lite längre, bred rygg och lite annat skönhets mässigt.
Han har flera kullar efter sig-säker kort.Han har även gett fläckiga avkommor, som jag gärna vill ha.

Tik No2, parad med en hane som uppfödaren har valt ut, och jag litar på hennes ömdömme. Tiken har faktiskt skönhetsfel, men har inte fört vidare det till någon i sin tidigare kull. (lite stort underbett, så det kommer gå mycket dåligt på utställning med damen..)
Men hon har nog fördelar av det, hon snarkar aldrig.. Och är tok aktiv.. Börjar fundera på om hon har damp.. :rofl: Skämt åsido, hon är mycket mer aktiv än min andra frulle. Hon är idag högdräktig, har ca en vecka kvar, och på våra kortis promenader kan hon få tok spelet och får frulle fnatt så mitt hjärta håller på och stanna! (tänker på magen såklart)

Till nästa kull på någon av dem, har bara inte bestämt vilken, har jag tillgång till en snygg hane, skäck. Om jag vill. Har inte bestämt mig än. Kanske inte blir av. Vill se hur han utvecklas först. Han är bara strax över året. Även han har litet längre nos, vilket är ett av mina små avels mål.
Framtiden får utvisa om något av det blir av..:D

Nepp, där ljög jag visst. :o
Den ena stamtavlan har kommit juh!*glömsk*
Men är ej reggad ÄN!:D
*ska bara få tummen ur*

Oj vilken nattsuddare du är! :) Och jag är iofs morgonpigg...vaknade redan 0400 i morse, gick upp 20 min senare när jag insåg att jag inte skulle somna om. Läste ditt inlägg redan då, men var för grötig i knoppen för att klara av ett vettigt svar. :D

Går det att ställa ut även om du inte fått stamtavlorna resp inte fått dem inreggade i SKK ännu? :confused:

Utländska veterinära hälsoundersökningar bokförs inte på SKKs Hunddata. Om dina hundar är patellakollade i utlandet så räknas det inte här i Sverige. Varför inte ta den lilla kostnaden och få dina UA-resultat officiella och offentliga? Så lär du slippa en hel del skitsnack dessutom... ;)

Hmmm...du kommer till Växjö med en mörktigrerad tik. Undras om du är ensam om det. ;) :D Ska du ha med den beige/fawn som du har som avatar? Vi får väl fixa till nåt hemligt Buke-tecken så vi kan lista ut vilka vi är! :idea:

Är GBG-hanen någon av Chr*****s? :angel:

Oj vilken nattsuddare du är! :) Och jag är iofs morgonpigg...vaknade redan 0400 i morse, gick upp 20 min senare när jag insåg att jag inte skulle somna om. Läste ditt inlägg redan då, men var för grötig i knoppen för att klara av ett vettigt svar. :D
förlåt, tycker om sudda på natten.....
Går det att ställa ut även om du inte fått stamtavlorna resp inte fått dem inreggade i SKK ännu?
Nej det går inte att ställa ut i sverige innan man fått stamtavlorna.
Utländska veterinära hälsoundersökningar bokförs inte på SKKs Hunddata. Om dina hundar är patellakollade i utlandet så räknas det inte här i Sverige. Varför inte ta den lilla kostnaden och få dina UA-resultat officiella och offentliga? Så lär du slippa en hel del skitsnack dessutom... ;)
Ja jag vet det. ;) De ska testas, jag ska bara få den dära berömda tummen ur. :p och skitsnack, ja det är jag van vid,och mycket mer kommer det att bli i framtiden. Jag vet hur det är. Hatar folk ibland.. *butter*
Hmmm...du kommer till Växjö med en mörktigrerad tik. Undras om du är ensam om det. ;) :D Ska du ha med den beige/fawn som du har som avatar? Vi får väl fixa till nåt hemligt Buke-tecken så vi kan lista ut vilka vi är! :idea:
Ingen aning om jag är ensam om det, det märker vi.:D
En redig pudding är det iallafall. Nej jag ska inte ha med min fawn tik. Bara en frullerulle. Vi listar nog ut det så småningom....
Är GBG-hanen någon av Chr*****s? :angel:
Japp. Svårt att lista ut va?*hihi*

Du kan väl pm:a mig om vilken hane du har använt! :)

Haha! Mörktigrerat är ju den absolut vanligaste färgen på Fransk Bullar. ;) :D

Då måste det vara den fawnfärgade som är dräktig?

Ska bli kul att träffas i Växjö! Hoppas vi ses i alla fall, det brukar ju vara ganska omtumlande, stressigt och "mycket" om man säger så. Men jag tillhör de som gärna pratar med andra på utställningar, även om jag ställer ut själv.

e lite nyfiken men har de blivit några fralle bebisar än?

Det där hade du kunnat ta på pm istället för att hänga ut så där. Och det är helt privata skäl, som inte har med hunden att göra. Och absolut inget jag tänker diskutera. Ev så löser det sig i alla fall. Just nu vet jag varken ut eller in.

Tyvärr, hon är upptagen. ;) :D Och det är inte cigarr hon röker...utan en barkbit hon tuggar på. :angel:

Men visst är det den optimala hundrasen! :love:[/QUOTE

Såg på Blocket att hon ännu en gång ska byta hem, varför ?
http://www.blocket.se/vi/13755187.htm?ca=23_3_s

Fy va fult gjort ....

Iaf till TS...
Jag tycker att Frallorna verkar vara UINDERBARA :love:
Träffade min första fralla på en utställning i sundsvall o himla trevlig vovve måste jag säga!! han hade aldrig sett oss förut men så fort vi böjde oss ner så kom han som ett skott o pussade ihjäl oss :p
Mycket trevliga djur :D

De är helt bedårande ,alla hundar i denna tråden :love:

Min sambo och jag vill SÅ SÅ gärna ha en fralla, tids nog har vi sagt att vi ska köpa en :love:

Till er som föder upp, varför ör de så pass dyra? finns ju knappt någon under 20 000 :o

Efterfrågan kontra tillgång. Sen är de dyra att försäkra och de ligger på ca 50% kejsarsnitt = dyyyyrt. Inte alltid det blir så många valpar heller. Ft, när det tydligen är rekord på antalet registreringar, så föds det trots allt mindre än 10% av antalet schäfervalpar per år.

De är helt bedårande ,alla hundar i denna tråden :love:

Min sambo och jag vill SÅ SÅ gärna ha en fralla, tids nog har vi sagt att vi ska köpa en :love:

Till er som föder upp, varför ör de så pass dyra? finns ju knappt någon under 20 000 :o

Jag tycker inte att du ska köpa en för 20 000!! Det finns dom som säljer sina för 14 000-16 000 .. Även detta är stora summor men tyvärr så har dom tyvärr ökat i pris eftersom det har blivit en populär ras både på gott & ont

Efterfrågan kontra tillgång. Sen är de dyra att försäkra och de ligger på ca 50% kejsarsnitt = dyyyyrt. Inte alltid det blir så många valpar heller. Ft, när det tydligen är rekord på antalet registreringar, så föds det trots allt mindre än 10% av antalet schäfervalpar per år.

Vaddå att dom har blivit dyra för att tikarna har blivit snittade ..
Det började att det blev en väldigt stor efterfrågan på rasen & att uppfödarna kunde höja priset & vissa uppfödare höjde kanske lite väl mycket .. Snitt har det alltid funnits..
Det kan visst bli många valpar per kull ..! ;) Det har ju kommit i en hel del kullar där det har blivit allt från 7- 11 valpar ..
Så varken snitt el att det blir få valpar i en kull tycker jag inte det ska avgöra ett pris.

Snittraser har alltid varit dyrare rent generellt. Och visst föds det ibland många valpar även hos frallorna, men det dör också ganska många valpar tidigt.

Är du dålig på att läsa PM eller? ;)

Angående priserna. För snart 10 år sen kostade vår första Fralla 8500 kr, om jag minns rätt.

Och det är inte alls särskilt vanligt med kullar på 7-11 valpar, som någon skrev däruppe. Bara för att det har HÄNT, så förekommer det inte ofta. Vi har haft några kullar på 6-7 st, och det anses som många av alla i frallavärlden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 451
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka