Sv: Fransk bulldog
Trevliga små kräk, men jag hade börjat äta på mig själv om jag skulle försökt stå ut med en som min egen..
Vi hade en unghund inlagd en gång på kliniken, och jag var ute & frukostrastade hundarna och va sedan med på ronden (var rätt ny då), och fick säga hur deras temp & allmänstatus verkade. Frallan hade bara gått ut några meter, kissat, å sen satt sig ner och vägrat flytta rumpan. (Med tanke på att hundarna sitter i burar en jäkla massa timmar brukar de bli himla glada när de får komma ut, särskilt på morgonen & särskilt unghundar som inte har feber!)
Så jag insisterade på att han måste vara rätt dålig, och en gammal veterinär bara skakade på huvudet och sa "Nej, han är nog rätt ok". Jag framhärdade att hunden går ju bara och sätter sig, han bara
sitter där, och vet skakade på huvudet igen och sa "Det är RASEN. De ÄR såna."
Och min kollega hade tre stycken, hennes sambo hade en med sig på kvällsrunda och fick för sig att han skulle köpa cig i en affär hundra meter längre bort. Hunden bara vägrade röra sig från den vanliga kvällsrundan, vad husse än gjorde..
Till slut blev husse jäkligt förbannad, slängde kopplet och gick och köpte sina cig. När han kom tillbaka satt hudnen kvar..
Inget jag skulle gjort, men som sagt, köper inte den rasen i första taget, hur coola de än är