Fransk bulldog

Sv: Fransk bulldog

kan berätta hur mycket som helst om rasen men har lite bråttom så jag får återkomma senare idag! slänger in lite bilder så länge!
DSCF1785.jpg

KopiaavDSCF1577.jpg

Trevliga små kräk, men jag hade börjat äta på mig själv om jag skulle försökt stå ut med en som min egen.. :D

Vi hade en unghund inlagd en gång på kliniken, och jag var ute & frukostrastade hundarna och va sedan med på ronden (var rätt ny då), och fick säga hur deras temp & allmänstatus verkade. Frallan hade bara gått ut några meter, kissat, å sen satt sig ner och vägrat flytta rumpan. (Med tanke på att hundarna sitter i burar en jäkla massa timmar brukar de bli himla glada när de får komma ut, särskilt på morgonen & särskilt unghundar som inte har feber!)

Så jag insisterade på att han måste vara rätt dålig, och en gammal veterinär bara skakade på huvudet och sa "Nej, han är nog rätt ok". Jag framhärdade att hunden går ju bara och sätter sig, han bara sitter där, och vet skakade på huvudet igen och sa "Det är RASEN. De ÄR såna."

Och min kollega hade tre stycken, hennes sambo hade en med sig på kvällsrunda och fick för sig att han skulle köpa cig i en affär hundra meter längre bort. Hunden bara vägrade röra sig från den vanliga kvällsrundan, vad husse än gjorde.. :D Till slut blev husse jäkligt förbannad, slängde kopplet och gick och köpte sina cig. När han kom tillbaka satt hudnen kvar..

Inget jag skulle gjort, men som sagt, köper inte den rasen i första taget, hur coola de än är ;)

Jag har varken erfarenhet av mops eller fransk bulldog, det var bara en gissning ;) Jag tycker dom här är sötare en mopsen, faktiskt.
Söta öron :p

super snygg herre!
Själv har jag två tikar (ev tre framöver. :angel:)
Båda är dräktiga. :angel:

Frullor är knäppa, knasiga, hel balla, lata små fisande hushållskvarnar.
Så fick man in de mesta i en mening. :D
Det bästa jag vet är att titta på när de får frulle fnatt!:love:

Tyvärr, hon är upptagen. ;) :D Och det är inte cigarr hon röker...utan en barkbit hon tuggar på. :angel:

Men visst är det den optimala hundrasen! :love:

Åh vad trevligt! vi som är på jakt efter en liten tik :angel:

när kommer de?

en kull inom två veckor och andra innan (troligtvis, hon är tjock (!!!!!!) "redan" nu.. ) den 4 okt.. (om de sköter sig efter shemat..:p )
vaddå smyg reklam..:angel:
bilder kommer komma efter hand.:D

Smygreklam gillar vi! :angel::D

har ni tagit ul? hur många? vad är det för tikar du har? och vad är de parade med? (massa frågor jag vet men kunde inte låta bli ;))

den 4 okt, skrev visst lite fel där haha, den nionde är hon beräknad till.
den ena tiken är ul gjort på, fick se två, sen stängde hon av. Hon vill inte gissa, om det skulle bli fel.
båda är importer, en parad utomlands, och en parad i Sverige med en hane från gbg.
Hur många tror ni det blir på denna tjockisen?

När jag var liten bodde vi granne med en som hade fransk bulldog. De är bara såååå bedårande. :love::love:

Är både tikarna och hanarna patella- och hjärtundersökta UA? Är alla hundarna utställda efter 15 mån med lägst en tvåa? Hur gamla är tikarna?

Jag har hört att man kan räkna ca 0,5 kg viktuppgång/valp på en fralletik, i slutet av dräktigheten. Så om hon har gått upp ca 3 kg så kan det vara 6 valpar i magen. Men det gäller ju bara ifall tiken har ätit och motionerat "som hon ska".

Du får gärna pm:a hundarnas namn, både tikar och hanar! Är jättenyfiken! :)

Mina föräldrar föder upp Frallor sen några år tillbaka och mitt intryck är...nja. Visst är det charmiga hundar men temperamentet tilltalar inte mig.

Ahh cliffhanger :rofl: (glömt bort tråden. :o)

Ingen av dem visade i Sverige,(ÄN!!!) importer.
Varav den ena bara varit i sverige i ca en månad. Och man kan ju inte ställa gravida tikar.:p
Båda köpta från ordentliga kennlar som avels tikar.
(Givetvis hälsoundersökta. ;):D)
Båda kommer vara på utställningar i vår. :)

Det får du luska ut själv, vi kanske träffas sedan på utställning. :D:angel::rofl: Då kommer jag släpa omkring på vuxna och valpar, ska behålla minst en ur var kull.:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 451
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka