Sv: Från western till engelsk ridning
__sandra__
Jo men då vet ju både du och jag svaret på ditt tidigare inlägg där du skrev att något måste vara fel om det kostade mig min sits.
HUR ska jag kunna veta hur jag ska rida om jag aldrig ridit western förut och därför tar jag ju lektioner och clinics (då alltså).
Och INGEN kommenterade sitsen.
Fick också höra som du att jag skulle rida horsemanship i början för jag hade så bra sits... Men sen försämrades den.
Och du kan ju inte mena att jag själv ska komma på då att säga till tränaren att vara på mig.
Det gick ju så sakta det här med sitsen att jag inte märkte det förränj ag satta mig i en engelsk sadel igen efter tre år.
Jag hade ingen balans kvar längre.
Nu i sommar har jag ridit mycket barbacka på min häst och utan stigläder. Jag har fått hjälp av en duktigare vän med ridningen och framförallt min sits och idag är jag inte lika bra som innan jag började med western men mycket bättre sen jag slutade med western.
Jag tycker inte western är något dåligt på något sätt. Jag var och tittade på w-tävling i helgen och blev jättesugen på att rida själv.
Jag vann en clinic för WWass förra veckan men jag tackade dock nej för jag kunde inte med min häst, men ångrar lite för jag kunde lånat en annan häst.
Jag gillar tanken med tävlingarna och att det inte är lika stor press i western.
Vuxna tävlar mot ungdommar, vuxna rider ponnyer, ungdommar rider stora hästar bäst man vill. Det finns ju grenar där man måste pressa sig själv och hästen mot klockan men inte så ofta eller vad man ska säga.
Det är ju de lite "extrema" som ÄR duktigast som utför dessa.
mm mm.. jag tycker "engelskryttarna" ska ta lite av denna erfarenhet från western och tvärt om också.
Såg många hästar som gick bakom lod/inte fick med sig baken på tävlingarna i helgen.
Oj nu blev det långt och hoppas jag inte rabblade föör mycket