Har ridit AR och gick sedan över till klassisk ridkonst, just för att jag tyckte mig sakna energin i hästen, och ja, jag fick ju mer energi och var jätte nöjd! Men sen så blev stoet mammaledig och när jag skulle börja jobba henne igen så var all ork borta, jag fortsatte åka på träningarna men jag kände att jag inte fick med mig hästen som förr, då hon orkade mer osv, nu blev det nästan mer som att jag började kräva mer av henne än hon orkade, eller vill säga, instruktören gav mig vissa övningar som jag ansåg var för tidigt att börja me...så där började jag fundera och kom fram till att jag faktiskt utan att veta, hade gått från AR till en ridstil där jag inte fick med mig hästen som jag ville....Så nu har jag bestämt mig, jag slutar träna för den klassiska tränaren, och börjar igen med ren AR :-) Det har helt enkelt gått för fort framåt för oss, jag har börjat om igen med böjning, sökning fram och ner för att få med stoets rygg, bakben, för hon orkar helt enkelt inte .....Kan det verkligen vara sån skillnad mellan klassisk ridkonst och AR???
Men jag har lärt mig mkt som ryttare under tiden jag ridit, dock kändes det som att jag glömt bort hästen under tiden
Men jag har lärt mig mkt som ryttare under tiden jag ridit, dock kändes det som att jag glömt bort hästen under tiden