F
fjordinghanna
Jag ska för första gången i mitt liv hyra boxplats och dessutom flytta. Min familj har alltid haft eget stall där vi haft våra hästar, 4 st och är lite nervös nu när jag ska ta min häst o flytta o behöva klimatisera om mig o hästen. Vad ska jag behöva vara beredd på att möta'? har förstått att stallägarna har väldigt mkt regler o så vad man får göra o inte göra, hur man ska binda upp hästen,hur man ska leda osv. sedan är ju min häst o jag inte så van att träffa främmande hästar, min häst har gått med samma hästar o i samma stall hela sitt liv. Dock har jag ju ridit iväg o hälsat på kompisar o deras hästar med min häst o övernattat nån natt sådär. Sen har ju min häst stått på hösilage vintertid senaste ca 3 åren o nu blir det troligtvis hö, och dessutom torv, har mockat en torv box en ända gång, har ju haft halm jämt.
Vad har ni märkt för skillnader undrar då jag? hur gjorde ni för att ställa om er, vad fick ni ändra i era rutiner mm.
Vad har ni märkt för skillnader undrar då jag? hur gjorde ni för att ställa om er, vad fick ni ändra i era rutiner mm.