Framtung..

C

CeciliaAndersen

Hejsan..
Min häst har varit framtung och tung i handen nu ett par månader, det är extremt.. Det känns som man håller en tegelsten i handen, man vill liksom bara dra upp huvudet på honom.. Det är fruktansvärt frusterande.. Varför har han börjat bli framtung och tung i handen? Det har han aldrig varit innan.. Och det viktigaste, hur fasen ska jag få bort det? :(

Sv: Framtung..

Kolla upp att det inte är en hälta eller annat som spökar.

Annars är det väl din ridning som är orsak => hitta en bra tränare.

För att få bort beteendet ska du först och främst inte erbjuda stödet. Lätta i handen och driv hästen fram till den. Det är skänklarna som tar loss hästen och får den att söka stöd, inte dina händer som ska ta stöd.
När han blir väldigt tung, lätta REJÄLT i handen och DRIV. säg åt hästen att ' nu får du tamigfan bära upp dig själv'!

vi har varit på klinik, böjt, longerat ingen hälta finns och detta gjorde vi för 3 veckorsen..
ska prova på det du säger.. :) hoppas det går..

hur ligger sadeln?
min pålle blev tungriden o seg i samband med att han vädte ur sin sadel, en ny sadel o vips vara han som en ny häst.

Hejsan..
Min häst har varit framtung och tung i handen nu ett par månader, det är extremt.. Det känns som man håller en tegelsten i handen, man vill liksom bara dra upp huvudet på honom.. Det är fruktansvärt frusterande.. Varför har han börjat bli framtung och tung i handen? Det har han aldrig varit innan.. Och det viktigaste, hur fasen ska jag få bort det? :(

Driv, driv, och återigen driv! :devil:

Liknande trådar

Skola & Jobb Just nu har jag precist börjat sista året på gymnasiet men samtidigt gick min älskade häst bort för ca en månad sen. Sedan dess har jag...
Svar
14
· Visningar
548
Senast: yamyam
·
Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 058
Senast: Aliide
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 796
Senast: fixi
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama