Zimzalabim
Trådstartare
Hej. Jag har en 4-åring som jag har ridit in och håller på att hoppa in. Han är jätteduktig och det har inte varit några problem med nånting utom att han inte har nån framåtbjudning när jag rider på ridbana/ridhus. Jag rider honom 4-5 dagar/vecka och då rider jag nästan bara ut i skogen och då har han väldigt bra framåtbjudning och är pigg. När jag hopptränar, ca en dag/vecka är han också väldigt pigg och tycker det är väldigt roligt. Men så fort jag rider i ridhuset och ska rida "dressyr" blir han jätteseg och jag får tjata för att få honom att trava på och för att få fram honom i galopp får jag sparka och smacka jättemkt fast han egentligen fattar galopp jättebra och har lärt sig galoppskänkeln. När jag rider låter jag honom ha långa tyglar så jag försöker inte rida honom i form.
Har ni några tips på hur jag kan göra för att han ska få bättre framåtbjudning eller har ni några bra övningar som funkar på unghästar som han kan tycka är kul.
Tacksam för svar
Amanda
Har ni några tips på hur jag kan göra för att han ska få bättre framåtbjudning eller har ni några bra övningar som funkar på unghästar som han kan tycka är kul.
Tacksam för svar
Amanda