Som, inbiten boxernörd måste jag bara skratta lite med dig åt detta. Galen borde stå med i rasbeskrivningen.
En vän till mig har boxer och två mopsar. För skälliga och vaktiga för min smak, men den yngre är glad och trevlig och hennes dotter tränar agility med den. Ett riktigt litet popcorn.

Ja faktist! Så mycket jäkelskap som ”bara blev” med den hunden alltså.

Jag slet mitt hår många gånger över honom, men oj vad han var älskad!
Spenderade 30 min att leta efter han ute på gården-hade klättrat högt upp i ett äppelträd och satt och beundrade utsikten.
Julbakade med mamma-hörde bil som stannade så han ska upp på köksstolen för att se vem som kom, välter hela plåten med lussekatter som står på jäsning, får panik och gör ett jämfotahopp och landar i nästa plåt. PÅ KÖKSBORDET!
Åkte till sandtaget så han skulle få springa av sig ordentligt i den ljupa sanden-tar sats och kastar sig rakt ut på rygg och åker kana 50-70 meter ner för ett sandberg, hittar en stor sten där nere han bara SKA ha med sig. Slutade med att sambon fick gå ner och slita med han upp. Kul i sand upp till knäna.
Varje dusch-damp så träflisorna i golvet sprutade
Fest vid kompisens sommarstuga-tappar bort hunden som jag sen tillslut hittar simmandes i GRANNENS badtunna
Grannen ropar på mig-hund smitit in till henne medans hon läste posten när hon gick in genom dörren, och när hon stängde kylskåpet efter att ha plockat in varor så satt han där
Andra grannen kommer cyklandes för han ser att hunden hänger i trädet, tror han fastnat och håller på att hänga sig-mycket riktigt så hänger han där, han hade hittat en gren han bara skulle ha så han hade hoppat upp och hängt sig fast med käkarna
Lämnade bildörren öppen-gick in och grävde ett hål i baksätet och bäddade ner sig i så det låg skumgummi flera meter utanför
Köpte en rejäl sele för tänkte han skulle få dra lite när vi åkte spark-drog gjorde han. I 120 susade vi fram genom byn...
Tog med till pappa-kastade sig ur bilen innan jag hann koppla han och sprang 300 meter genom skogen för att komma till sjön så han kunde bada
Tog med till pappa igen-sänkte båten
Plockat fram vattensorkar ur vattenfyllda diken, sprang rakt in i ett träd när huvan på overallen han hade åkte fram över hela huvudet, ingen tanke på att stanna tills jag kom fram och skulle hjälpa utan han fortsatte springa i blindo osv osv....

Han skulle fylla 11 och han var fortfarande HEEEEEELT vild!!! Tyvärr så fick han spondylos i ländryggen som han hade ont av i skov, och tillslut fick han även starr så han var på väg att bli blind så han fick somna in pga det 2 månader innan sin 11-års dag.

Jag saknar han varje dag, men nej, INTE igen!