Lufthunger är väl det som mest effektivt skapar ett oöverträffat stresspåslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har väldigt bra luftvägar och aldrig svårt för att andas till skillnad från många andra frallor Flåsar aldrig förutom om hon busar väldigt! Men vilken hund gör inte det.
Näsan såg ju ovanligt lång ut för att vara fralla :-)
Jag tycker inte heller att hon ser väldigt smal ut men förstår att man vill ha en hund som äter iaf.
Får hon arbeta innan maten? Inte bara lugn promenad utan ta ut sig lite, gärna använda huvudet/näsan också. Min ena hund har varit kinkig i perioder men efter arbete har han alltid ätit. Han åt hellre på kvällen än morgonen också.
Sen gäller det nog att få hunden att inse att man äter annars blir man utan, inte att det kommer något ännu godare om man inte äter. Sen skulle jag kanske överväga att servera något annat nästa mål men inte istället för det som hunden inte ville äta.
Några saker som min kinkigare hund tyckt varit riktigt gott är VoH valpfoder, vom (mage från ko) i alla former (finns fryst i många djurbutiker), kokt hjärta och ett torrfoder vi har nu som heter Purizon Lamb & Salmon. Att få kämpa lite för att komma åt maten har stimulerat honom, t.ex. gömma den i en kong eller märgben tycket han var mycket roligare.
Nu vet jag dock inte vad som hänt, han har blivit hungrig jämt