Frakt utav sadel?!

Josephine

Trådstartare
Testar lägga en tråd här med :D
Hur fraktar man på säkraste sätt en sadel av en privatperson utanför sverige? (Med inbetalningar ect.)

Sv: Frakt utav sadel?!

Hur fraktar man en sadel inom sverige då? :confused: Försöker få tag i en låda som är stor och kraftig nog att tåla en sadeltransport.

malu

Flyttkartong med massa papper:D?! Det funkar ju med stora TV:s ect. Så why not ?

Det svåraste problemet för mig känns som säker betalning, liksom ett säkert sätt att säljaren har en garanti att de får pengarna och att köparen får sadeln.

I flyttkartongen som är väl igen tejpad ;) . Bra att tänka på är att tejpa för där man bär kartongen så de inte repar sadlen som ligger i.

Använd postförskott. Då måste köparen betala för att hämta ut varan på posten. Funkar väldigt bra och tillämpas av nästan alla internetsäljsajter.
mvh // Lisa

Det har sinna brister det med då säljaren lika gärna kan skicka en sten i paketet, köparen kan ej se vad det är de hämtar ut försen betalningen skett.:smirk:

Vad är meningen med sadlen du skicka: prova eller köpa ?

Annars kan du ju be den som ska få sadlen att betala in 10 % av summan och att du skickar den och betalar resten sen. Men det är ju svårt att veta om man får de resterande pengarna. Skulle helt klart ta postförskott säkrast för försäljaren.

Meningen är att köpa den. Jo precis då kanske säljaren känner sig otrygg, med tanke på att det handlar om en hel del med pengar. Jag tycker det är sjukt att det inte finns någon säkert betalningssätt för privatpersoner som handlar via internet. :crazy:

Jag har inget bra svar på det.

Ta ut handpenning och är köparen inte nöjd betalar du tillbaka handpenningen.

Senast ändrad:

Okej , du ska alltså ta emot en sadel , känner mig :angel:.

Har precis själv fått en provsadel med posten behövde inte betala ngt mer än frakt tillbaka om jag inte ska ha den. Vad säger dom som ska skicka sadlen ?

Jag fick min "nya" sadel med bussgods. fUnkade jätte bra! Billigt oxå. Gick på typ 500kr...

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Western Jag har just nu en kallblodstravare som går på bete och äter upp sig. För dagen så har vi ingen sadel, han är inte mycket riden pgr av...
Svar
11
· Visningar
2 733
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka