Frågor om soja, jäst och lucern.

Enya

Trådstartare
Vad innehåller soja och jäst och vad är det bra för? Vet att jäst innehåller b-vitamin, men innehåller det mycket protein också?
Om man vill öka proteinet i en foderstat, vilket är då bra att ge?

Tacksam för svar.
:)
 
Sv: Frågor om soja, jäst och lucern.

Beror på HUR mkt du behöver öka proteinet?
Soja och KrafftProtein innehåller väldigt mkt proteiner. FoderJäst och Lucern tex är osså proteinrikt, dom inte lika mkt som förstnämnda.
 
Sv: Frågor om soja, jäst och lucern.

Jag menar rent hypotetiskt alltså, känner att jag kan så lite om detta och vill lära mig mer. Jag har precis köpt nytt hö och vill nog analysera det och vill då veta hur jag ska göra om det visar sig ha lågt proteininnehåll.
Jag har hört att många ger vanlig matolja, varför och vad är det bra för?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 681
Senast: Krålus
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 706
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp