Bra blötmat

Jag tycker det blir konstigt att hävda att lingon skulle vara mer naturligt än animaliska biprodukter (som i det här fallet inte är ull, utan "inälvsmat")

Är det någon som har skrivit att lingon skulle vara mer naturligt? I så fall, har jag missat det.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har aldrig prövat att ge Megara lingon eller lingonsylt. Men mtp att hon slickade på min jordgubbssylt så är det inte otroligt att hon äter det . Iofs åt hon även pannkakor och grädde :cautious:
 
Inlägget jag citerade i förra inlägget, ja.
"För att efterlikna vad vilda djur äter kanske?"

Jag tycker det blir konstigt att säga att vissa foder är så mycket bättre, när de också innehåller konstiga grejer.
Men är du dum eller, jag skrev jag VET INTE. Men jag är hemma nu och kunde googla, något som tydligen inte du lyckades med.

Lingon är i små mängder väldigt nyttigt för djur, då de innehåller kalium, kalcium, fosfor, magnesium och vitamin C. De har goda antibakteriella egenskaper och en positiv inverkan på urinvägar. (Fritt översatt från tyska)

Biprodukter som är bra = inälvor. Har aldrig påstått det inte är bra. Naturligtvis ligger det inte horn och dylikt på golvet och väntas att bli inblandat. Det är diverse slaktavfall som torkas och mals till mjöl och blandas in som utfyllnad för att det är billigt. Därför är (oftast) billig mat = sämre. Varför skulle inte alla märken lista sina biprodukter om alla märken använde sig av just bra biprodukter och inte slaktavfall? Är ju rent idiotiskt rent marknadsmässigt. Om whiskas och de andra hade lika bra kvalité men kostar en tredjedel av priset som tex Leonardos kostar skulle kattägare köpa whiskas i mängder.

Men alla är.salig i sin tro. Jag svarade bara på TS fråga, jag startade ingen tråd för att försöka omvända kattägare.

Har du fler frågor finns google (de kan tom översätta).
 
Men är du dum eller, jag skrev jag VET INTE. Men jag är hemma nu och kunde googla, något som tydligen inte du lyckades med.

Lingon är i små mängder väldigt nyttigt för djur, då de innehåller kalium, kalcium, fosfor, magnesium och vitamin C. De har goda antibakteriella egenskaper och en positiv inverkan på urinvägar. (Fritt översatt från tyska)

Biprodukter som är bra = inälvor. Har aldrig påstått det inte är bra. Naturligtvis ligger det inte horn och dylikt på golvet och väntas att bli inblandat. Det är diverse slaktavfall som torkas och mals till mjöl och blandas in som utfyllnad för att det är billigt. Därför är (oftast) billig mat = sämre. Varför skulle inte alla märken lista sina biprodukter om alla märken använde sig av just bra biprodukter och inte slaktavfall? Är ju rent idiotiskt rent marknadsmässigt. Om whiskas och de andra hade lika bra kvalité men kostar en tredjedel av priset som tex Leonardos kostar skulle kattägare köpa whiskas i mängder.

Men alla är.salig i sin tro. Jag svarade bara på TS fråga, jag startade ingen tråd för att försöka omvända kattägare.

Har du fler frågor finns google (de kan tom översätta).
Men sluta själv, jag var bara nyfiken. Jag kräver inte att du ska googla, och jag tycker definitivt inte du behöver vara otrevlig bara för att jag undrade.

Jag vet att lingon är nyttigt, för människor. Det jag ifrågasatte var varför det är i kattmat.

Jag råkar veta hur det ser ut på Doggys fabrik och de använder slaktavfall i form av inälvor. Varför envisas du med att det skulle vara horn och ull i maten? Vad får du ut av att sprida sånt? Det kan jag tyvärr inte googla på. Men jag vill heller inte att du svarar, speciellt inte när du envisas med en väldigt otrevlig ton.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 031
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Trots försök till att få hunden att vilja äta bättre foder så verkar Doggy original vara det enda han verkligen vill äta och vräker i...
Svar
19
· Visningar
4 691
Senast: snorp
·
Övr. Katt Jag ger gärna blötmat på vintern för annar blir min kastrerade hankatt för tjock. Han håller lagom vikt med blötmaten. Jag vet ju att...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp