Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte fullt ut men inget jag märker eller tänker på dagligdags. Märker det bara dom få gånger jag använder mina glasögon.Ni som har brytningsfel. Jag har på ett öga bara så har två olika sorters linser. Detta då för brytningsfelet. Men ni har fått såna linser som ändå inte funkat?
Jag har astigmatism, det är nästan bara det som är mitt synfel (pyttelite översynt också). Har såna linser som ska hamna rätt. Mitt problem är ju dock att de inte känns bra, jag ser jättebra med dem (minst lika bra som med glasögon). Mitt högra öga har lite oregelbunden form och där vill linsen liksom fastna på trekvart och hamnar inte rätt. Så ibland får jag liksom ruska till med fingret, men det blir säkert mer så pga att det blir torrt också..?Ni som har brytningsfel. Jag har på ett öga bara så har två olika sorters linser. Detta då för brytningsfelet. Men ni har fått såna linser som ändå inte funkat?
Jag är inte särskilt insatt egentligen men det jag kan googla mig till är att den innehåller konserveringsmedel vilket kan ge torra ögon. När jag googlade runt själv för drygt en månad sedan i jakt på att få linserna att fungera var just Gelone linsvätska den jag fastnade för då den inte innehåller konserveringsmedel och innehåller natriumhyaluronat, dvs. ett kroppseget ämne som smörjer ögon och leder. Den hade dessutom fått bra omdöme och en bekant som har sjögrens syndrom hade fått den rekommenderad och har använt den med bra resultat i flera år. För mig kändes det som en bra förutsättning för att den skulle fungera även för mig och det gjorde den.Ni som verkar insatta i det här med linsvätska ( @TinyWiny ). Jag fick med en som heter Extend. Vad skulle ni säga om den? Jag har gärna en sort som håller ögonen återfuktade om möjligt
Samma här, får panikångest när jag någon gång måste ha linser pga ögoninflammation...För mig är linser världens bästa uppfinning, jag avskyr glasögon och har aldrig vant mig ordentligt trots att jag haft glasögon i 40 år. Jag upplever också att jag ser mycket bättre med linserna men det kan ha att göra med min inställning till dem och jag bara har glasögon hemma.
Har månadslinser vilket har fungerat bra i flera årtionden. De senaste åren har ögonen blivit lite torrare och jag använder ögondroppar vid behov. För mig skulle det vara en katastrof att inte kunna ha linser eftersom jag tycker så illa om glasögonen.
Skillnaden för mig blev enorm när jag bytte linsvätska! Från att inte kunna få ut linserna alternativt känna av dem hela tiden till att inte känna av dem alls och få ut dem med en strykning i ögat.
Har du testat biofinity? Alltså originalet? De är absolut bäst av de jag har provat.
En droppe hylo-gel i ögat innan insättning har jag läst har varit lösningen för endel också. Ett annat tips är att röra linsen lite fram och tillbaka efter insättningen med fingret, det kan också göra skillnad.