Frågor kring regler

A

Annki

Hej på er! Har lite funderingar kring ett par saker. Vet att man inte får ha benskydd på hästen när man rider dressyrclearrounder. Får man ha vita benlindor eller benlindor i annan färg?
Hur är det med LC:1, det är inget som är ändrat från förra året i det programmet eller? (har inte tävlat det på ett tag.... bytt häst....)

hoppas någon kan svara mig :confused:

Sv: Frågor kring regler

På lokala tävlingar och högre får man inte ha varken benskydd eller benlindor. På klubbtävlingar är det upp till klubben att bestämma så då får man fråga vad som gäller på just den klubben.

Inga ändringar har gjorts i LC:1 för 2006.

Så man måste alltså fråga varje klubb som anordnar clear rounder när man anmäler sig om det är okej eller inte då? (att ha benlindor alltså)

Om det inte är en lokal tävling, ja. Annars kanske det står i proppen att de följer TR och då är det samma regler som gäller som på vanliga tävlingar, inga skydd alltså.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024