Frågor ang. reg. av tävlingsdress?

L

lie

Har ju nyss tagit e licens och behöver lite hjälp.. Har skickat in en bild av hur min dress ska se ut till brizy men sen måste man väl även höra av sig till stc lr hur är det där??
Eftersom jag ochså ska ta ut en montejacka så hörde jag av en tjej att när jag mätte mina mått så skulle jag skriva att jag ska ha kunna ha säkerhetsväst under?? Måste jag skriva med det eftersom jag redan skickat in?
Hur lång tid brukar det ta tills man får dressen och allt är klart?

Sv: Frågor ang. reg. av tävlingsdress?

Och vad är det för intyg som man ska göra hos doktorn?

Nä vi skulle få hämta ut hos sekretariatet men jag har inte haft tid att hämta ut än..

Ring STC imorgon och registrera dina tävlingsfärger om du inte gjort det, annars kanske breazy syr upp din dress och sedan visar det sig att du inte får köra i den för att den redan är inreggad av någon annan... När jag tog licens reggade jag tävlingsfärgerna innan jag sydde upp dressen, för att vara på den säkra sidan... Blått som grundfärg till exempel får man inte ha, det finns för många som har det...

Min dress tog tre veckor att få uppsydd.

Vaa?? Får man inte ha blått som grundfärg??? Du skojar? Jaha är det så , så vad fasiken ska jag ha för färg då då......=(

Ring STC och kolla imorgon, de kanske har släppt regeln nu. Anledningen då var att det är så Många som har blått som GRUND att man inte fick ha det... Och för sjutton, ring Brizy så de inte syr upp dressen och du får betala flera tusen för en dress du inte får använda... Och registrera dina tävlingsfärger före du ber Brizy sy upp dem, min kompis lämnade in 4-5 dressförslag innan hon fick sina dressfärger godkända... :crazy: Det går säkert bra men ta tag i det direkt imorgon bitti, det är ju trots allt inte billigt med dressar...

Okej det ska jag göra! Hoppas att de inte har sytt upp dressen än då...Hehe.
Ja jag ska ringa STC i morgon och prata med dem!
Tack

ja det förslag man lämnar in kan man ju bli nekad om det är nån i närheten som har ungefär samma dress....jag fick ändra lite på mina förslag innan jag fick min godkänd.sen beställer man dress och den sys upp.....hoppas dom inte hunnit sy upp din

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 079
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18