M
mirjada
Efter det att min häst hadde haft kotledsinflammation blev jag rekomenderad att ge henne glucomin under igång sättningen, fick då höra att det bästa märket var Biofarmab, bioglucomin för det var mer koncentrerat än de andra som finns på markanden. Hon har nu fått detta under en period av 5 månader. Efter kotledsinflammationen så har hennes ena hov inte vuxit som den ska, hon har varit mycket låg i trakterna. Och nu kan man se på hennes hovar(speciellt den som inte vuxit som den ska) att hon har fått ränder. Dom är mycket tydligare på hoven som är konstig, men även de andra hovarna syns det lite på. Under dessa 5 månader är det bara bioglucomin som är tillsatt i foderstaten och allt annat är samma....
Och då till mina frågor....
Kan det vara glucominet som gjort ränderna i hovarna?
Är det någon som varit med om nått liknande?
Ska man fortsätta att ge glucomin som "underhåll" och kan man då ge av en billigare variant eller bör man forsäta med denna? Vilket anat märke(billigare) kan man köpa och var?
Finns det nått annat man kan ge för lederna (som bevisat fungerar)?
Jag vet också att för en tid sedan så höll glucominet på att bli läkemedels klassat... Varför blev det inte så?
Kan det vara så att det är inte så "läkemedel" så att det verkligen funkar eller?
Och då till mina frågor....
Kan det vara glucominet som gjort ränderna i hovarna?
Är det någon som varit med om nått liknande?
Ska man fortsätta att ge glucomin som "underhåll" och kan man då ge av en billigare variant eller bör man forsäta med denna? Vilket anat märke(billigare) kan man köpa och var?
Finns det nått annat man kan ge för lederna (som bevisat fungerar)?
Jag vet också att för en tid sedan så höll glucominet på att bli läkemedels klassat... Varför blev det inte så?
Kan det vara så att det är inte så "läkemedel" så att det verkligen funkar eller?