fråga till

H

hemul

:) kan någon berätta för mej fördelar och nackdelar med att träna en travare med bromskärra?
Tack på förhand!

Sv: fråga till

jag tycker iallafall att de som är bra men en tryckvagn eller bromskärra som du kallar det, är att dom får träna mycke mer muskler dom går ju mycke tyngre med den än en vanlig vagn. om man inte har någon skog att gå i backar i, är det ju bra att ha en sån vagn så hästarna får dra lite extra å få upp sina muskler i baken.
nackdelen är väl om man kör för mycke i den på tryck, eftersom man kan överanstränga dom. hmm ja vet iten om det var ett svar du va ute efter men nu har jag skrivit iallafall vad jag tror å tycker..:smirk:

jaha.. var den en tryckvagn du mena :D jag trodde du mena att du skulle träna en häst som bara sprang och bromsade :o :rofl:

Jo tack! hah, ojdå, kanske var lite fel namn, men dom sa att den hette så.,. Ha.
Men jättebra, några fler åsikter?:)

som sagt tidigare så finns det ganska många fördelar att träna med tryckvagn, man kan träna långsammare ( skritt) och få effekter som att köra riktigt fort rent anatomiskt...nackdelarna kommer när man inte riktigt vet hur det fungerar och kör med för högt tryck...det finns en sida som heter http://www.stallbredbyn.com/ där det åtm fanns en bra sida om just tryckvagns träning, om inte annat så finns det mycket bra att läsa på den sidan om anatomi, träning, skador osv

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 346
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg