Fråga pälsvård?

I

Iadorehumlan

Vilken är den hundrasen som kräver absoulut mest pälsvård? Vilken är den som kräver absolut minst?
 
Sv: Fråga pälsvård?

Afghanen kräver ju en väldig massa pälsvård...
Samma med mängder av små superlånghåriga "saker". :p
Men eftersom afghanen är såpass stor borde väl den leda i kategorin "mest pälsvård"?
 
Sv: Fråga pälsvård?

Ja, tänkte oxå på kinesisk nakenhund
 
Sv: Fråga pälsvård?

Men behöver inte dom en massa annat, för att dom inte har päls? insmörjning med hudkäm, solskydd osv?
 
Sv: Fråga pälsvård?

Långhårig collie kanske?
P1010152.jpg

:love::love:
 
Sv: Fråga pälsvård?

den som har minst borde väl vara nån form av korthårig? eller pudel om man vill ha en långhårig, för dom fäller väl inte? :p
 
Sv: Fråga pälsvård?

japp, plus att de gärna får en massa porisar som man får klämma..
hög solfaktor på sommaren och varma täcken på vintern.


låg ansträngning på päls- en hund som måste trimmas kanske?
inget fällande, bara skicka till frissan varannan månad.
 
Sv: Fråga pälsvård?

Tror nog alla släthårig är mest lättskötta.. chihuahua(korthår) och andra med liknande päls..
Tror nog också afganen kräver mest!
 
Sv: Fråga pälsvård?

Jag tippar också på Afghan som jobbigast.

En korthårig chihuahua (stavas:o ) kan jag tänka mig lättast. Jag menar, liten hund - lite päls;)
 
Sv: Fråga pälsvård?

Jag har flera individer av en ras som absolut behöver mycket pälsvård om de ska hållas i utställningsskick, Shih Tzu:

http://www.duiops.net/seresvivos/galeria/perros/Cats & Dogs - Shih Tzu.jpg

Sen finns det ju liknande raser, som tex Lhasa Apso:
http://www.welpen.de/zverzeichnis/bilder/lhasa_apso.jpg

Finns ju en del små långhårsraser, sen har vi ju Afghan också som redan nämnts.

Minst vet jag inte, jag gissar på de korthåriga raserna som inte fäller nämnvärt.
 
Sv: Fråga pälsvård?

Min strävhåriga Jack Russel trimmas fyra gånger per år, utöver det krävs ingen pälsvård :) Hade Bichon Frisé tidigare - där kan man snacka om pälsvård :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 845
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp