Fråga om vaccinering! Hjälp mig!

M

MissCrazy

Jag började grundvaccinera min häst augusti 2001, 2:a vaccineringen blev oktober 2001. Och tredje i april 2002. Sen stod det att hon skulle vaccineras igen om ett år, dvs i april 2003.

Men nu blev hon aldrig det. Men i vår skall jag börja tävla, så då behöver jag vaccinera henne, för hon är bara vaccinerad mot stelkramp och botulism.

Frågan är, behöver jag grundvaccinera henne igen, eller ska jag gå på med en vanlig Equip F vet (mot hästinfluensa) ?
För då kan det föras direkt in i hennes pass, istället för hennes gamla vaccinationsintyg.'

Plus, eftersom det var ett tag sen (!!) hon vaccinerades, så undrar jag vad det ungefär kostar? När jag vaccinerade henne kostade det ca 300:-, men det verkar ovanligt billigt, eller? Han var dessutom på väg mot pension, och därför billigare än andra vetrinärer i allt..

Sv: Fråga om vaccinering! Hjälp mig!

om hon inte blivit vaccinerad förrän flera år tillbaka måste du absolut grundvaccinera igen.
dessutom ska alla gamla datum och gamla vaccinationer överskrivas i passet av leg. veterinär. så har jag i alla fall blivit tillsagd
/K.A

Det är bara till att göra om grunden annars får du inte tävla.

Mvh
Camilla

Grundvaccination måste göras om, dv.s. de två första vaccinationerna måste göras innan du kan tävla.

Jag har vaccinationskortet löst i passet. Tror ej att det är ett måste att skriva över i passet. eller så är min vet. ute och cyklar...

Kostade för mig (influensa+stelkramp) 700:- häromdagen inkl. resa och moms.

du får börja om med grund vaccineringen.

är det inte din häst som är skadad???? :confused:

mackan skrev:
du får börja om med grund vaccineringen.

är det inte din häst som är skadad???? :confused:

Jo det är jag som har en häst som är senskadad, men jag har fyras stycken så det är såklart inte henne jag ska ut och tävla med

Tack för alla svar

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 590
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 966
Senast: Buck
·
Hästvård Jag tappade bort min ponnys vaccinationsintyg i samband med att passet skulle skickas in till hennes rasförening (vaccinationerna kunde...
2
Svar
27
· Visningar
5 808
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar