Fråga om hundimport

K

Kimz0r

Hos SJV heter det att det "krävs särskilda skäl för att få importera valpar under tre månader" - vad skulle ett särskilt skäl vara och hör det till vanligheterna att ansökan avslås? Räcker det inte med att en valp är leveransklar vid åtta veckor?

Sv: Fråga om hundimport

Det är väl sällan SJV avslår en ansökan om allting är i sin ordning. Dock är det så att de flesta flyg inte tar valpar under 12 veckor, så det kan ställa till problem för dej.

Sv: Fråga om hundimport

Jag frågar för en väns räkning. :) Valpen ska inte flygas in utan tas in med bil.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 172
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka