Fråga om Ägarbyte

Grena83

Trådstartare
Jag står som ägare på ett travsto, som jag sålde för ett tag sedan. Skrev på ägarbytespapper men nya ägaren har tydligen inte skickat in dem trots att jag varit på henne. Min fråga är om man kan höra av sig till STC och få hästen registrerad som "ägare okänd" istället?

Sv: Fråga om Ägarbyte

Jag står som ägare på ett travsto, som jag sålde för ett tag sedan. Skrev på ägarbytespapper men nya ägaren har tydligen inte skickat in dem trots att jag varit på henne. Min fråga är om man kan höra av sig till STC och få hästen registrerad som "ägare okänd" istället?

Om säljaren skickar in papprena slipper man detta problem. Varför lät du nya ägaren ta hand om den biten??? Skulle jag som säljare aldrig göra, då den som är reggad på hästen har ansvaret och vad som helst kan ju hända!

Om säljaren skickar in papprena slipper man detta problem. Varför lät du nya ägaren ta hand om den biten??? Skulle jag som säljare aldrig göra, då den som är reggad på hästen har ansvaret och vad som helst kan ju hända!

Jo, men nu bad jag om hjälp,inte om "påhopp":mad:

Vet väl mkt väl att det är mitt ansvar men utav anledningar som jag anser att jag inte behöver ange så vart det inte så att jag inte skickade in papprena, känner den nya ägaren sen tidigare men nu vart det en skärning mellan oss så papprena har tydligen blivit liggande, det är därför jag undrar om det går att registrera att jag inte längre äger hästen.

Så vidare inte nån kan hjälpa mig med frågan så undanber jag vidare "påhopp" om varför inte jag själv skickade in papprena, det är lätt att vara efterklok.

Säljare kan vara otroligt sega. Med mina hästar har det varit jag som skött det med ägarbytet när jag köpt dem. Det tog flera månader med stoet innan jag fick hennes papper påskrivna.

Med valacken fick jag tjata och tjata på tidigare ägaren, även ringa till hans kontor som hade hand om pappren som inte ens visste om att jag hade köpt hästen. Så det tog nog en månad, jag tjatade 4 ggr på dem att skicka pappren och passet.

Ring å hör med STC.

kan säga att även fd leasing tagare kan vara sega, fortfarande inte skrivit under papper å skickat in om uppsägning av kontraktet. hästen är hemma hos oss sen 7 veckor tillbaka.. med pass å allt.

Men du säljer ju din sambos hästar i stället! :rofl::rofl::rofl:

hej du kan direkt på måndag ringa stc och säga att du sålt hästen och dom ej skickat papprena, då står det okänd ägare, du slipper räkningar om dom tar hästen till klenik,m m det går då jag själv har sutit i den situation, ring snarast annars kan du bli betalnings skyldig mvh tuija

....varför ska de kosta en massa för ett litet ägarbyte??? så e de inte bland andra raser.... Eller?

hej alla tror att travfolk är rika, malin från dalarna hälsar, hennes häst startar i morgon i monte ta min då hon hälsar mvh tuija:bump::banana::banana:

haha, jaså, hej på dej malin! hoppas de gick bra med taminis! ska genast gå in o kika på atg!

Travfolk rika... den kategorin tillhör inte ja!

hej hon va bra hon förstog inte riktigt vad det handlade om, hon tågade på bra sista 500m öppnade 1,14 1,16 första tusen 1,20sista 1000 då kom vi i kapp, hade det varit 20m till kunde hon fått bra peng, hon va pigaste av alla, du ser allt kostar pengar, gör inge, kul att ha hästar som springer, malin hälsar

ok, bra att veta.
Nu har det dock löst sig, pappren har äntligen kommit in:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 767
Senast: morgaine
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
727
Senast: Amha
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 663
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka