Fråga ang fästingar.

J

jamjam

Min kisse har fått en fästing och jag undrar hur lång tid det tar innan det lilla såret läker och försvinner helt? Där fästingen satt bildas en förhårdnad och förhöjning hur länge kan det finnas kvar?

Sv: Fråga ang fästingar.

Några dagar, nån vecka kanske. Har för mig att det var så på min huskatt när hon hade fästingar.

"Britta" fick en fästing för ett par veckor sedan och det känns fortfarande som en förhårdnad där.
Det kan ju inte vara så bra om hon har det på utställning.

Mina ljusa katter har i snitt 3-5 fästingar om dagen som jag plockar och då har de ändå fästinghalsband, utan halsband 10 fästingar.
De är "bubbliga" runt hela halsen och en fästingbubbla sitter kvar i ett par veckor, det kliar förgrymmat så det kan ju bli sår till råga på allt. Suck.

Stackars din kisse! Min ena han katt jag hade förut hade mellan 8-13!!! fästingar om dagen innan han fick Frontline sedan hade han "bara" 5-6 st/dag. Han led av det och fick stora bölder och sår, han var inte ute så mkt men det hjälpte inte och man kan ju inte stänga in en gamal utekatt.

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
729
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 849
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 132
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar