Fräckt foder?!

Fashionistan

Trådstartare
Jag var i stallet för ett par dagar sen och när jag hjälpte min syster att sadla hörde jag ett par tjejer som snackade om ett nytt "fräckt" foder som hon skulle börja ge sin häst istället för sin "tråkga" havre & betfor! :crazy: Hörde inte vad fodret hette då det var dags att gå till ridhuset.

Någon som vet vad detta kan vara för nytt??

Hoppas inte att hon menade typ KRAFFT färdigfoder (som ex jag har) eller typ musli eller nått, det är väl vanliga foder? Eller är det "fräckt"? :D

Kanske en ganska luddig tråd men det hade vart kul o veta om det nu även finns coola foder ;)

Sv: Fräckt foder?!

Jag hoppas det är ett foder med fräck färg!!!!!:love:
Vem skulle inte vilja ge hästen neongrönt eller chockrosa kraftfoder.

:rofl:
// Linda

Sv: Fräckt foder?!

*Suck*
Folk trycker i sina hästar alldeles för mycket skit idag som de inte behöver!
Ska fodret vara bra för hästen eller ska det vara fräckt?
Antagligen menade denna konstiga bruden nåt annat än Hippo, Krafft & Mustang, de är ju de vanligaste sorterna (märkena).

Jag skulle gissa på något engelskt-importat av müsli-typ (müsli är ju typ lite "inne" på foderfronten...) med örter och grejer i som inte finns i Sverige.
Och framför allt: det är DYRT!!!

Liknande trådar

Hästvård Pga pälsfällning har min häst gått ner lite i vikt och känts trött. Hon behöver mer energi, men inte så mycket protein eftersom...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Jojo
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 558
Senast: Irival
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 393
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka