A

Ankiesen

Halloj, jag har börjat kika runt lite för att ngn dag våga mig på att köpa en frack. (så nu kan alla ni som tjatar om det SLUTA!). SÅ jag tänkte om ni har ngn erfarenhet av ngra modeller osv. Vad har ni för märken? Vilka/vilken ni gillar osv...

Jag har hört runt lite å de vanligaste e pikeur å eurostars modeller. Sen har jag sett golden dress på bild å den verkar väldigt formsydd...
Men jag vet inte..HJÄLP!

ANkie

Sv: frack!

Har en från Shire, satt super när jag provade den i falsterbo men sen beställde jag den och skickade den hit o dit några gånger, är inte speciellt nöjd. Den är snygg men för stor i midjan.

Kollade lite på Hööks- pga. priset- den kan jag nog tälta i...

Funderar MYCKET på en euro star, gillar deras kläder men jag har inte kollat vad de kostar... en förmögenhet antar jag.

Kollade in en frack på en av ryttarna sist jag tävlade, men glömde haffa henne o kolla vad det var för märke. Fast vi lär mötas på fler tävlingar så jag ska passa på nästa gång.

Vet du var Euro star ligger i pris?

Jag tycker Pikeurs är överlägset snyggast :love: :love: :love:
De sitter underbart bra. Finns dessutom i två olika längder.
Jag provade ut en och hade tänkt att köpa den (men de är dyra ca 5 500kr) men lyckades sedan hitta en annan frack på annons som var i ett väldigt bra pris trots att den var i nyskick. Det står "tailored by Chavalier - Ulricehamn" i den. Så jag vet inte om det är ett märke eller om förra ägaren har fått den uppsydd... Den duger jättebra än så länge. Sitter snyggt och är väldigt fin i modellen. Lagom lång också.
Men nästa gång jag köper en ny så ska jag definitivt köpa en Pikeur!!!

Euro Star 3950:- (ryttare å häst i flyinge) 3995:- (hästbiten;sthlm) eller 4500:- (sporren, u:a)
Pikeur 3995:- (my one ab/granngården u:a)
Golden dress 3650 :- (tfhäst) eller 4500:- hästgallerian (vet inte om detta är samma modell dock esom priset skiljer så mkt...sthlmssyndrom?)
Victor Hugo 1460:- (eriks)
Kentucky 5000:- (three horses)
Hööks 1399:-

humma d va d jag hade....
Ankie

Har en pikeur kavaj å den avgudar jag! :love: Den e lång å smal å ser inte ut som ett vindsegel...haha. hade en eurostar förr men den e stor som ett hus osv. Det som skiljer kavajerna åt är att pikeurs e i ett mer elastiskt matrl än euro star å då kanske man kan få de mer e kroppen?

Hur e mtrlen i de olika frackarna?

Ankie

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 764
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 514
Senast: anna_panna
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 478
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar