Fotoalbum, fotopärm

Korall

Trådstartare
Ska fota en vän imorgon och tänkte framkalla alla bilder som blir bra och ge i present. Men vill gärna ge det i någon form utav album eller pärm. Det är en träningsmänniska, och jag hittar mestadels bebisalbum. Jag hade inte tänkt skriva någon text vid bilderna, utan vill bara ha en fin pärm att ge bort dom i. Vet inte i förväg hur många bra bilder jag får ihop.

Har googlat och googlat men vet inte riktigt heller vad jag ska googla efter. Jag är generationen som sparar alla bilder som filer på datorn...

Nästa gång jag gör ett album kommer jag att göra en fotobok men hittills har jag köpt enkla, svarta album på Ordning & Reda och så fixat själv. Blir fint och enkelt :).

Är det roligare att få en fotobok än att få fotona löst? Tänkte ifall det vill ramas in eller plockas ur albumet?
Jag kan givetvis ge bort filerna på en USB-sticka med...

Jag personligen hade hellre fått fotona löst alltså i ett album.

Har sett album, svarta, säkert något 'finare' där jag tror man limmar fast bilderna.
Nu letade jag eftervanliga fotoalbum med plastfickor när jag beställde nyss men bland dom fanns de där andra.

Bokaffären har kanske annars?

Plastfickor fungerar bättre än att klistra in bilder. Blir så fult med tomma sidor.
Vart hittade du i rätt storlek för fotona?

Plastfickor fungerar bättre än att klistra in bilder. Blir så fult med tomma sidor.
Vart hittade du i rätt storlek för fotona?
Jag lusläste nätet efter (vanliga hederliga) album jag gillade och i rätt storlek. Men det är ju såna som rymmer 100-300 bilder. Finns nog färre om man vill ha det på liknande sidor.

Jag skulle bara ha vanliga 10x15 men jag hade visst beställt bilderna i digitslformat 11x, så det var bara att beställa nytt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 148
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 720
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur