Haha nä Holland (alltså, jag brukar alltid vara korrekt och säga Nederländerna numer, men i fotbollssammanhang känns det så fel på nåt sätt?) är ju tyvärr inte vad de var, men brukar ändå alltid vara lite rolig fotboll att titta på.
Jag har Tyskland som favoritlag, och det börjar ju tyvärr se ut lite som Holland på den fronten nu…
Hoppas att de yngre förmågorna börjat komma in i det hela dock så det blir ett bättre mästerskap den här gången, än senaste VM. Deras spel är alltid väldigt underhållande att se, så roligt om de kan ta sig en bit.
Belgien är ett sånt lag som jag tycker är lite tråkiga att titta på. Bra och stabila, ja, men det är lite för dåligt med underhållning. Ungefär som svenska landslaget såg ut i VM senast, visst de gjorde bra ifrån sig, men det var ju inte ett roligt spel att titta på? Därför hoppas jag att de inte tar sig så långt som till final.
Frankrike tror jag på, starkt lag och ett VM-guld i bagaget, plus ett gäng toppspelare med bra rutin. Så jag tippar Frankrike som ena finalisten, men avvaktar med andra förrän jag sett några fler spela åtminstone en gång.