Fota i ridhus

A

attsy

Vilken tror ni är bäst för att fota i ridhus med canon 85 f/1,8 eller tamron 70-200 f/2,8?

Eller tror ni något annat är bättre? Eller det är klart det finns bättre, men inom ett rimligt pris.
 
Sv: Fota i ridhus

Vilken tror ni är bäst för att fota i ridhus med canon 85 f/1,8 eller tamron 70-200 f/2,8?
85/1,8:an är trevlig, men fast brännvidd blir IMHO rätt begränsande i ett ridhus eftersom motivet flyttar sig inom ett ganska stort avståndsområde från kameran. Därför skulle mitt val bli zoomen, trots ett drygt bländarsteg mindre ljus.
 
Sv: Fota i ridhus

okej, tack för ditt svar:)



jag vill gärna ha mer åsikter och erfarenheter! så ös på!
 
Sv: Fota i ridhus

Står du på banan eller läktaren? Vad för sorts ljus finns det i ridhuset? Det är jätteolika i olika ridhus. Som nästa helg är jag i ett där jag kan ligga på ISO1600 för de inställningar jag vill ha på bländare och slutare, sen om några veckor ska jag till ett där ISO6400 är på gränsen till för lågt...

Jag använder 85/1,8 inomhus för det mesta, står på banan och rör mig mycket.
 
Sv: Fota i ridhus

det är som att jämföra äpple och päron.. ett fast och ett zoom.

däremot.. har du både på 85mm brännvid så väljer jag det fasta alla gånger.. även annars också då det är allt för många ridhus som är undermåligt belysta.
 
Sv: Fota i ridhus

Runsten, jag tror du känner till det? Jag kommer troligtvis stå både på läktaren och på banan, men när det går på banan.

DU är ju himla duktig, men du tror att 85/1,8 kan funka för mig med?
 
Sv: Fota i ridhus

Runsten, jag tror du känner till det? Jag kommer troligtvis stå både på läktaren och på banan, men när det går på banan.

DU är ju himla duktig, men du tror att 85/1,8 kan funka för mig med?

Runstens ridhus är bra. Ta med båda. Men 85an om du bara kan ta ett med dig. Passa på om det är sol när det blir solkatter genom takfönstren, kan bli riktigt häftigt om något hinder står på medellinjen.
 
Sv: Fota i ridhus

alltså jag ska köpa ett, tycker du 85an då också? jag måste börja med ett, kan hända att jag köper ett till senare. Men jag kommer främst att fota i runstens ridhus, men hur blir det att fota med 85an från läktarn?
 
Sv: Fota i ridhus

Från läktaren blir 85 ganska långt bort. Bäst vore ju om du kunde få prova. IronWills kamera kanske du kan få kika i :-)
 

Liknande trådar

Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
650
Senast: Glimra
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 349
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp