Foster familj

M

Martina78

Jag och min man har gått i tankar att ta emot ett fosterbarn, vi har kommit så långt att vi anmält vårt intresse, men ännu har ingen inspektion skett.

Av en vännina fick jag nu veta att man ofta får ta emot fler om man öppnar sitt hem och kan inte enbart ta emot en specifik. Är detta något man inte får bestäma själv? Tänkt ta upp mina frågor under den ev inspektionen men någon kanske har erfarenhet av sådant här inne?

Sv: Foster familj

Mina svärföräldrar har både varit foster och avlastningsfamilj och de har alltid valt själva vilka "de vill ha" (de har valt bort barn och ungdomar med allt för strulig bakgrund efter grov misshandel på svärfar) och hur många barn. Mer än så är jag tyvärr inte insatt.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: trazel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info