Förvirrad!!!!!!!!!

P

Prisse97

:confused::confused: När jag och min stalllkompis skulle skritta hästarna i lördags så kände jag direkt att min häst inte rörde sig normalt, han kände shelt enkelt halt. Och halt var han när jag efter att ha lett hem honom longerade honom i paddocken. Han var nickhalt och ville inte gå framåt. Han är annars en häst som alltid busar och vill framåt. Den ända skillnaden jag kunde märka från fredagen var att en bit av strålen hade lossnat ( "ömsar skinn") ingen svullnad och heller ingen värme:confused:
På Söndagen var han också oren och jag ringde veterinär för att rådfråga ( inte den vanliga vetrinären för han förstår sig inte på hästar) och han sa att det inte kunde vara av strålen för det är helt normalt att det lossnar ibland. Om han skulle kolla på honom skulle jag helt enkelt få åka hem till honom till nästa helg. Jag sa att jag skulle ringa på fredag! I går ville jag inte longera honom för jag vill inte anstänga honom i onödan. Idag släppte jag ut hästarna och då var han ganska pigg när vi skulle gå ut och dansade fram på vägen och var måttligt "rädd för spöken" men det var alltså svårt att se om han var halt. Nu har jag ringt till ATG och fått en tid på MÅndag (8.30), tyckte det kädes länge och vänta usch och fy, brukar ni får vänta så länge?:confused: Han får vila nu dessa dagar och sen åker vi in på måndag. Har verkligen ingen aning om vad det kan vara men i våras var han kanonfin och när jag skulle sätta igång honom efter sommaren så fanns inte samma gnista där, både jag och min tränare var överens. Jag åkte då in och kollade honom utan en stallkompis hade också trubbel med sin pålle och skulle ta ut en ir terapeut. Jag ville också testa och jag märkte genast resultat. Vet inte om hältan kan ha något med detta att göra att problemen bara löstes tillfälligt med ir terapi och att det nu har blivit värre. Usch vad jag mår dåligt när jag inte vet vad det är????????? Ska jag ringa in och tjata om en tid snabbare, men det är ju inte akut han står ju inte på tre ben?! Vad tror ni och vad hade ni gjort i min situation:confused:
Det var skönt att skriva av sig lite!!!!!!!!!!!!

Sv: Förvirrad!!!!!!!!!

Är det inte någon som har tid för att läsa mitt brev och svara!!!!!!!?:cry:

Sv: Förvirrad!!!!!!!!!

RÄTT VERSION: När jag och min stalllkompis skulle skritta hästarna i lördags så kände jag direkt att min häst inte rörde sig normalt, han kände shelt enkelt halt. Och halt var han när jag efter att ha lett hem honom longerade honom i paddocken. Han var nickhalt och ville inte gå framåt. Han är annars en häst som alltid busar och vill framåt. Den ända skillnaden jag kunde märka från fredagen var att en bit av strålen hade lossnat ( "ömsar skinn") ingen svullnad och heller ingen värme
På Söndagen var han också oren och jag ringde veterinär för att rådfråga ( inte den vanliga vetrinären för han förstår sig inte på hästar) och han sa att det inte kunde vara av strålen för det är helt normalt att det lossnar ibland. Om han skulle kolla på honom skulle jag helt enkelt få åka hem till honom till nästa helg. Jag sa att jag skulle ringa på fredag! I går ville jag inte longera honom för jag vill inte anstänga honom i onödan. Idag släppte jag ut hästarna och då var han ganska pigg när vi skulle gå ut och dansade fram på vägen och var måttligt "rädd för spöken" men det var alltså svårt att se om han var halt. Nu har jag ringt till ATG och fått en tid på MÅndag (8.30), tyckte det kädes länge och vänta usch och fy, brukar ni får vänta så länge? Han får vila nu dessa dagar och sen åker vi in på måndag. Har verkligen ingen aning om vad det kan vara men i våras var han kanonfin och när jag skulle sätta igång honom efter sommaren så fanns inte samma gnista där, både jag och min tränare var överens. Jag åkte då inte in(han var ju inte halt) och kollade honom utan en stallkompis hade också trubbel med sin pålle och skulle ta ut en ir terapeut. Jag ville också testa och jag märkte genast resultat. Vet inte om hältan kan ha något med detta att göra att problemen bara löstes tillfälligt med ir terapi och att det nu har blivit värre. Usch vad jag mår dåligt när jag inte vet vad det är????????? Ska jag ringa in och tjata om en tid snabbare, men det är ju inte akut han står ju inte på tre ben?! Vad tror ni och vad hade ni gjort i min situation
Det var skönt att skriva av sig lite!!!!!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 129
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 849
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V