Förvirrad

Sv: Förvirrad

sista året är det år hästen är 6år. Om jag inte mins fel så får ston som gått med föl tälva som unghäst tills det är 7år.

Då hästen är 4 får den max gå 1m
Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A

Senast ändrad:

En ponny som är 5 år inte tävla AVD A. Det får den först göra när de är 6. Och en stor häst som har gått tex 100 m som femåring får inte behålla dom nollorna när den blir 6, utan rida om dom nollorna. Ponny får däremot behålla sina nollor.

En stor häst får börja tävla avd A när den är 6 år, innan dess bara unghästklass. En 6-årig häst får tävla högst 1,20 i avd A, i högre klasser måste den gå Avd B. När den har fyllt sju är alla klasser öppna.
6-åringar får tävla Avd B om man vill.

Innebär detta att man MÅSTE gå upp i avd A eller kan man välja att vara kvar i avd B?? Och i vilket TR hittar ni denna info? Jag har letat men inte hittat i TR Hopp. Tack!
<Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A>

Innebär detta att man MÅSTE gå upp i avd A eller kan man välja att vara kvar i avd B?? Och i vilket TR hittar ni denna info? Jag har letat men inte hittat i TR Hopp. Tack!
<Då hästen är 5-6 så kan den kvala upp til avd A, om den genomfört 2 eller 3 (kom inte ihåg vilket) felfria rundor i avd B på den höjden som den ska starta i avd A>

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka