Förvärkar - hur känns dom?

CosmicQueen

Trådstartare
Alltså....förvärkar, känns dom som vanliga värkar bara att det inte är "riktiga" värkar, utan just förvärkar, eller hur känns dom? Man hör ju om sådanna som kan ha förvärkar i flera veckor till & från innan det där dax på riktigt.

Jag har 4½ vecka kvar till BF nu och det börjar bli riktigt jobbigt med magen. :( Stor & tung och jag får sammandragningar såfort jag ska gå mer än några 100 meter typ. Minns att det var så i slutet av förra graviditeten osså. Inga problem med andra sysslor, men just att gå.

Nu senaste dagarna har jag börjat att få ONT då jag går osså, inte bara sammandragningarna, utan får lixom kramp/håll i magen och neröver ljumskarna som kommer & går. Väldigt jobbigt. :(

Sv: Förvärkar - hur känns dom?

Jag har 10 veckor kvar till BF och får också sammandragningar när jag går, måste gå väldigt sakta om jag ska mer än typ 100 meter. Men de gör inte alls ont, kanske kommer det. Vi var i Skärholmen centrum och shoppade igår, mkt kryssande mellan affärer och svårt att hitta någonstans att sitta. Men vi gick i sakta mak och stressade inte, humöret på topp. Förutom sammandragningar fick jag vid ett tillfälle en mensvärksliknande känsla tillsammans med illamående men det släppte efter ca 2 minuter. Jag har en känsla av att jag kommer att få förvärkar senare, men jag inbillar mig att det är bra på nåt sätt. Livmodern får träna lite och man kanske smygöppnar sig lite. :idea:

Med mitt sista (sjätte ) barn började förvärkarna i vecka 29 ungefär, ju längre graviditeten led desto starkare blev dom, sov inte en hel natt de sista månaderna, ont gjorde det också, satte igång på nätterna oftast, kortare o kortare tid mellan värkarna för att sen klinga av.

Jag kunde inte ens gå 100 meter :p Jag kunde knappt gå ett varv runt lägenheten utan våldsamma SD. Jag låg mest på soffan de sista veckorna :p

Mina förvärkar släppte när jag badade. Jag badade mitt i natten om det behövdes och SKET i grannarna.

För mig var det jätteskillnad på förvärkar och värkar. Färvärkarna kändes som stark mensvärk. Mina värkar gjorde så ont att jag bara föll ihop och skakade av smärta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 116
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: ryujaneiro
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 937
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar