Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi bor i hus, men har dåligt med plats för förvaring. Vi har byggt en stor garderob längs hela väggen, med skjutdörrar, i hallen och där har vi alla skor, ytterkläder, hundgrejer mm. Jag har mina stallkläder och skor i ena hörnet och det luktar ingenting.Jag har flyttat och har insett att det inte finns något bra sätt att förvara stallkläder på. Ni som bor i lägenhet (bor själv i en etta), hur förvarar ni stallkläder? Tidigare hade stallkläderna en egen klädkammare.
Ja jag tycker det är skor och ytterkläder som tenderar att luka. De andra kläderna åker ju i tvätten så ofta att det inte brukar bli samma lukt.En egen garderob åt stallkläder, var ett måste då jag arbetade i stall. Men annars är väl hetaste tipset att tvätta kläderna ofta och se till att skorna är hyfsat rena när du åker från stallet. Då luktar de inte så mkt hemma.
Jag tvättar ytterkläder typ varannan vecka minst, och skorna borstas av innan hemgång och torkas av och smörjs och impregnerat varannan månad. Jag bodde i andra hand så fick hitta en metod så det inte skulle sätta sig alltför mkt i möbler och liknande!Ja jag tycker det är skor och ytterkläder som tenderar att luka. De andra kläderna åker ju i tvätten så ofta att det inte brukar bli samma lukt.
Jag tycker det är svårt att ha en regelbunden rutin på att tvätta ytterkläderna på vintern. Mest för att jag oftast vill gå i samma ytterplagg varje dag och ska det tvättas och torka är det ju inte säkert att man hinner mellan stallpassen.. Men borde verkligen tvätta oftare, sjukt smutsigJag tvättar ytterkläder typ varannan vecka minst, och skorna borstas av innan hemgång och torkas av och smörjs och impregnerat varannan månad. Jag bodde i andra hand så fick hitta en metod så det inte skulle sätta sig alltför mkt i möbler och liknande!
Jag ville bara vara helt säker, det sätter sig säkert inte i möbler, men tänkte att det var lika bra att hitta en rutin ändå. Ja, alltså ytterkläder blir ju sjukt skitiga i stallet, jag fryser rätt sällan dock, så kör lager på lager och då klär jag av mig det yttersta plagget när jag jobbar i stallet och de undre är enklare att tvätta.Jag tycker det är svårt att ha en regelbunden rutin på att tvätta ytterkläderna på vintern. Mest för att jag oftast vill gå i samma ytterplagg varje dag och ska det tvättas och torka är det ju inte säkert att man hinner mellan stallpassen.. Men borde verkligen tvätta oftare, sjukt smutsig
Och mina skor ska vi inte tala om, de får definitivt inte den rengöring de borde få..
Har dock aldrig någonsin varit med om att lukt från stallkläder sätter sig i möbler?