Förvaring stallkläder

grodan21

Trådstartare
Jag har flyttat och har insett att det inte finns något bra sätt att förvara stallkläder på. Ni som bor i lägenhet (bor själv i en etta), hur förvarar ni stallkläder? Tidigare hade stallkläderna en egen klädkammare.

Jag försöker ha så mycket som möjligt i stallet eller bilen, oftast jacka och skor då, och så får jag byta om där. Rentvättade stallkläder har en egen låda i byrån hemma och stallkläder som används och som jag vill ha hemma brukar jag hänga i hallen. Det luktar säkert lite häst när man är i hallen, men så får det vara tänker jag. Hellre att det luktar där än att hela garderoben (jag har bara en klädkammare) luktar häst.

Sedan tvättar jag jackor och dylikt och lägger i klädpåsar på vinden eller i källaren efter säsong.

Alla mina kläder är stallkläder😅. Förvaras inte på nåt särskilt ställe utan tvättar ofta. Hatar när kläderna är smutsiga/luktar. Så kläderna används några dagar och tvättas sen.

Jag har en separat garderob för stallkläder. Luktar inte så mycket, men jag har ju lösdrift hemma så det är inte så mycket som kan lukta (dvs inget ammoniakigt varmstall).

Handskar och skor brukar lukta mest, blir skorna för illa ställer jag ut dom. Speciellt på våren när jag mockar ut bädden kan dom bli rätt äckliga 😅.

Jag byter skor och handskar i stallet och byter ytterjacka när jag gör något skitigt i stallet. Har sedan hästkläderna hängandes på ena sidan av hallen på toadörren förutom vinterjackan och en extra regnjacka, de hänger på ena sidan av hatthyllan och så mina civila ytterkläder på andra sidan.

Tycker det funkar bra, tvättar en gång i veckan och då åker alltid mössa, byxor och tröjor med. Värsta är väl alla håren som kommer nu snart 😅

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 135
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
819
Senast: MiniLi
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
634
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka