Förvaring av saker i hundbil?

nordingran

Trådstartare
Letade runt bland lite trådar men tycke inte att jag hittade de jag söker.

Hur har ni hundfolk hanterat förvarningen av hundarnas prylar i bilen? Jag har hundbur som täcker ungefär halva bakluckan, funderar på hur jag bäst förvarar hundprylarna på det utrymmet som är kvar? Just nu har jag krokar på ena sidan av buren och en plastlåda på andra sidan. Men skulle vilja ha lite mer ordning bland prylarna... Finns det någon smart lösning? Utdragbara lådor? Finns vart isåfall? :idea::idea:

Hur har ni löst det? Visa gärna bilder! :):)

Överallt, är min lösning. Det mesta finns någonstans, men jag kan behöva kika under någon stol - och först gräva fram den under en hög kedjor och ett par frisbee... :angel:
Du kan gissa hur våran bil ser ut där man kan gräva fram det mesta gällande hundträning, golf, innebandy, fotboll, skytte och så lite jakt på det... :arghh: Jag försöker röja ur bilen efter varje avslutad säsong men det går sisådär, när jag städade bilen i januari så hittade jag 14 golfbollar... :cautious:

Du kan gissa hur våran bil ser ut där man kan gräva fram det mesta gällande hundträning, golf, innebandy, fotboll, skytte och så lite jakt på det... :arghh: Jag försöker röja ur bilen efter varje avslutad säsong men det går sisådär, när jag städade bilen i januari så hittade jag 14 golfbollar... :cautious:

Jag läste "grillkorvar" först! :laugh:
(Av ingen anledning alls. Inte så att det är sannolikt att det är något som finns gömt i min bil. :angel:)

Jag slänger in allt på golvet mellan framsäte och baksäte, eller i passagerarsätet fram om det är fullt där bak av någon anledning... Ser till att lägga hundarnas koppel överst så att det går snabbt att få ut hundarna ur bilen åtminstone :p

Har bur som täcker nästan hela bagageutrymmet, ja, jycken åker dom en kung :angel: Det är däremot lite släpp på båda sidorna, typ 10 cm så där förvarar jag saker. Oftast bara enkla saker, typ som koppel och sele + extra koppel och halsband, och någon handduk ifall han är skitig...

Resten åker i baksätet på golvet. Någon ordning är det inte, men äsch!

Pedant som jag är har jag ganska bra ordning i min bil. Hatar när det är stökigt och jag inte hittar saker!
Har en dubbelbur bak med krokar för koppel och halsband. I baksätet har jag en stor väska för lydnadsträning med bollar, apporter, kampduttar mm. Sen en mindre lydnadspåse för koner, vittringspinnar, targets mm
En back med spårpinnar, sele, magväska och lina finns också. Där finns också vatten till hundarna. Sen har jag en mindre väska till uppletandeföremål.
I baksätet hänger snitslar snyggt fastsatta på metallringar. Jag har också alltid med mig radioapparater, tjänstetecken mm.
Rapportväskorna står faktiskt i hundhuset numera och stoppas in i bilen vid behov.
Mitt råd är att skaffa backar eller väskor/lådor och strukturera upp alla saker efter användningsområde. :)

Jag har en stor väska. I den bor det godisburk, en ziljon leksaker, några targetplattor, bollar, skålar, extra koppel, markskruv, första hjälpen-grejer, fleecetäcken.

Jag håller just nu på att utreda hundarnas "bilsituation" och drömmer om en bur med stativ så att jag kan förvara saker under den i stället för bredvid.

Har halva skuffen fri. Har en tygpåse med rallygrejer (ska uppgraderad till back när jag ordnat stativ) och en plastlåda med lock där det finns handduk, klosax och olika halsband. Ska uppgradera till flera backar med lock. Nu har jag en knökfull låda hemma så jag får ta med andra saker om det behövs. Leksakerna förvaras i ryggfickan på västen/jackan och godiset är i frysen (korv etc)

Har halva skuffen fri. Har en tygpåse med rallygrejer (ska uppgraderad till back när jag ordnat stativ) och en plastlåda med lock där det finns handduk, klosax och olika halsband. Ska uppgradera till flera backar med lock. Nu har jag en knökfull låda hemma så jag får ta med andra saker om det behövs. Leksakerna förvaras i ryggfickan på västen/jackan och godiset är i frysen (korv etc)

Har du frys i din bil!? Jag har en ny hjälte... :up:

Något sånt här kanske? Godis i ett fack, leksaker i ett annat, bajspåsar etc
20160819_184027_zpsroe0tm7k.png

Själv har jag en sån där ihopfällbar back som är öppen på alla sidor, fukt fastnar inte lika lätt som instängt i plast typ. Men blev inspirerad av den här tråden och den där skubb att fixa egna avdelningar typ. Backen jag har är nämligen perfekt storlek för att klämmas in bredvid min typ 1,5 bur + en låda med "bra att ha" med fokus på bilen i sig :p

Själv har jag en sån där ihopfällbar back som är öppen på alla sidor, fukt fastnar inte lika lätt som instängt i plast typ. Men blev inspirerad av den här tråden och den där skubb att fixa egna avdelningar typ. Backen jag har är nämligen perfekt storlek för att klämmas in bredvid min typ 1,5 bur + en låda med "bra att ha" med fokus på bilen i sig :p
En sån back har jag tänkt köpa. Men totalt glömt bort det! Tur du påminnde mig nu. :up:

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i en liten lägenhet och har prylar överallt känns det som. Främst stör vi oss på vårt "kontor" där prylar mer eller mindre blivit...
Svar
7
· Visningar
1 469
Senast: Rie
·
Övr. Hund När det var tre hundar i hemmet tyckte jag att det var mycket olika prylar att hålla rätt på. Täcken, selar, halsband, koppel, linor...
Svar
12
· Visningar
1 761
Senast: attheedge
·
C
Övr. Hund Det är alltid kaos i min bil. Det ligger koppel, täcken, reflexer, halsband, godis, spårlinor ja, you name it ;) i hela bilen, och jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 008
Senast: Duvan
·
Övr. Hund Har en kombi. Lilla hunden transporteras i en plastbur, på golvet bakom förarsätet (säkraste platsen tydligen) den stora i en metallbur...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka