Förvaring av saker i hundbil?

Själv har jag en sån där ihopfällbar back som är öppen på alla sidor, fukt fastnar inte lika lätt som instängt i plast typ. Men blev inspirerad av den här tråden och den där skubb att fixa egna avdelningar typ. Backen jag har är nämligen perfekt storlek för att klämmas in bredvid min typ 1,5 bur + en låda med "bra att ha" med fokus på bilen i sig :p
En vadå?

En sånhär fick iaf jag upp i huvudet:
9356683280414.jpg

Vilken bra tråd!
Min lösning än så länge är: Där det finns plats :up:
(I praktiken: aktuella koppel på krokar på burarna, långlinor i en påse i baksätet, bajspåsar och godis här och var i alla små fickor och fack i bilen, pipisar på golvet i baksätet så att ev. passagerare trampar på dem och skrämmer sig själva, ett rep och en badleksak i fickan bakom förarsätet, vattenskål på golvet bakom andra sätet etc.)

Jag vet inte ens om jag vågar säga att min bil kan vara helt Clean på hundsaker på ca 3 min,inkl 2 hundburar :o Jag hatar oordning i bilen.
I bilen finns allt och lite till men ordningen är minutiös så när som på koppel o halsband som ligger på golvet bakom förarsätet.

Jag vill inte att den här tråden ska dö :angel:

Är det någon som har typ en boxgardin eller liknande på något sätt i bilen? Det finns ju sätesskydd med förvaring för barn, tänker mig att något i den stilen kan vara praktiskt?

Har inte heller släppt tanken på ett stativ och förvaring under buren än. :love:

Jag vill inte att den här tråden ska dö :angel:

Är det någon som har typ en boxgardin eller liknande på något sätt i bilen? Det finns ju sätesskydd med förvaring för barn, tänker mig att något i den stilen kan vara praktiskt?

Har inte heller släppt tanken på ett stativ och förvaring under buren än. :love:
Jag har funderat på sånt för barn, men jag har mest massa dummies som blir ganska tunga när man lägger flera i samma ficka. Hur mycket tyngd tål dem?

Jag har funderat på sånt för barn, men jag har mest massa dummies som blir ganska tunga när man lägger flera i samma ficka. Hur mycket tyngd tål dem?

Vi har en variant från Biltema, vill jag minnas. Jag brukar ha vattenflaska i den stora nedersta fickan och festisar i nätfickorna, och den tyngden påverkar inte fickorna.

Om du fyller fickorna bra tål de en hel del, tror att problemet är nog snarare att de buktar ut än att det blir för tungt. De stora rymmer mer än jag trodde.

Vi har en variant från Biltema, vill jag minnas. Jag brukar ha vattenflaska i den stora nedersta fickan och festisar i nätfickorna, och den tyngden påverkar inte fickorna.

Om du fyller fickorna bra tål de en hel del, tror att problemet är nog snarare att de buktar ut än att det blir för tungt. De stora rymmer mer än jag trodde.
Det är ändå ingen som kan sitta i vårt baksäte:angel:
Ska kolla upp Biltemas variant, den stora lådan jag har i baksätet känns bottenlös när jag försöker hitta något. Dessutom är den nog livsfarlig vid ev krock.

... är iofs ganska långt ifrån hund tränings och tävlings världen men var tusan har man med sig förutom 2 skålar, en påse foder och ett koppel :o?

Hästens saker kan jag t ex få plats med i en ikea kasse när det är tävling (har iofs en hel del onödigt med också men hade jag bantat ner det till det som verkligen använts så hade det räckt :angel:).

... är iofs ganska långt ifrån hund tränings och tävlings världen men var tusan har man med sig förutom 2 skålar, en påse foder och ett koppel :o?

Hästens saker kan jag t ex få plats med i en ikea kasse när det är tävling (har iofs en hel del onödigt med också men hade jag bantat ner det till det som verkligen använts så hade det räckt :angel:).

Allt! I min bil har jag spårgrejer i en sån sätesficka, bredvid buren bak har jag rallysaker i en väska, jag har en plastback med lock där det alltid ligger ett täcke till hunden, extra leksak, markskruv och lite annat smått och gott. På buren har jag en ficka med vattenskål, bajspåsar, friskluftskrok. Tygburen är fastspänd på sidan i bakluckan. På golvet i baksätet ligger en ihopfällbar stol, regnkläder och gummiskor. På passagerarsidans nackstöd hänger en rulle torkypapper, i lådan under passagerarstolen finns plastskedar för när man behöver äta mellanmål på språng. Det finns även handsprit, våtservetter samt myggmedel i bilen. Har säkert glömt att rabbla vissa saker men var sak har sin plats och det är bra ordning i min bil. Mina kompisar kallar mig för skalman för jag har allt med mig :D

@snorp fick med det mesta! Jag har dock inga rallysaker, men grejer till sökträning (händer att det åker med en låda i storlek att rymma en person mellan träningarna). Jag åker oftast direkt från jobbet till träningarna så då måste det mesta vara med i bilen ifall träningsplanerna ändras och det inte finns tillräckligt med tid för att åka hem mellan.

Gillar @snorp s lista (med undantag för regnkläder och gummistövlar, jag är hellre blöt än instängd - och jag har faktiskt två påsar gafflar och inga skedar! :laugh:), lägger till kedjor, olika selar och halsband, bollar i olika storlekar med och utan pip, kamptrasor i olika varianter, frisbee i olika varianter, och random enversionsleksaker. Handdukar, 500 olika klicker (hittar dem aldrig så köper nya :cautious:), första hjälpen-grejer, skyltar, träningspärm, platsdyna, kurspapper, böcker, tuggben, godis, och säkert en massa mer...

Har dock inte buren med som regel, den är för stor! Måste fälla baksätet för att få plats med den, även om den är ihopfälld...

Letade runt bland lite trådar men tycke inte att jag hittade de jag söker.

Hur har ni hundfolk hanterat förvarningen av hundarnas prylar i bilen? Jag har hundbur som täcker ungefär halva bakluckan, funderar på hur jag bäst förvarar hundprylarna på det utrymmet som är kvar? Just nu har jag krokar på ena sidan av buren och en plastlåda på andra sidan. Men skulle vilja ha lite mer ordning bland prylarna... Finns det någon smart lösning? Utdragbara lådor? Finns vart isåfall? :idea::idea:

Hur har ni löst det? Visa gärna bilder! :):)

Jag verkar helt vara ensam om att förvara hundsaker i bilen. Jag har förvaring av hundarnas saker i garderob hemma. Jag plockar med mig det som jag ska ha och tar sedan in det från bilen när jag kommer hem igen.

Jag verkar helt vara ensam om att förvara hundsaker i bilen. Jag har förvaring av hundarnas saker i garderob hemma. Jag plockar med mig det som jag ska ha och tar sedan in det från bilen när jag kommer hem igen.

Så gör jag med träningsväskan där leksaker, godis, vattenskål, filt, apportbock osv finns. Innehållet i den varierar utifrån vad vi ska träna.

.. less is more hör antagligen inte till hundvärlden :p.
Men det vore kanske ngt att bygga en låda för hund sakerna, så att man har allt packat och enkelt kan lasta i/ut. Med fack och var sak på sin plats :).
Har en sån här till hästeriet.
20150414_152042_zpsilbqcab2.jpg

Slukar oväntat mycket och tar mycket liten plats mot om jag hade haft allt löst eller i en ikea kasse.
Så ser man vad man har också ^_^.
Hade nog fått med större delen av det ni rabblade utom tygbur i den ;). Och då mina egna saker så som kläder och gummistövlar :p

Jag verkar helt vara ensam om att inte förvara hundsaker i bilen. Jag har förvaring av hundarnas saker i garderob hemma. Jag plockar med mig det som jag ska ha och tar sedan in det från bilen när jag kommer hem igen.

Så har jag det också.
De enda hundgrejerna som egentligen alltid finns i bilen är hundburen, en markskruv och ett extra koppel (mest för att fånga andras hundar med ;))

MEN, i bilen finns också alltid en barnstol och en barnvagn, och barnvagnen tar upp SJUKT mycket plats. Ska jag på tävling och ha lille child med blir det tämligen knökat. (Bilbur, barnvagn, "kassen med alla grejer", stol, bur, skrinda, mat, vattenflaskor.) Har antagligen löst det genom att köpa en mindre bur till hundarna. Tur att de är små :p

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i en liten lägenhet och har prylar överallt känns det som. Främst stör vi oss på vårt "kontor" där prylar mer eller mindre blivit...
Svar
7
· Visningar
1 469
Senast: Rie
·
Övr. Hund När det var tre hundar i hemmet tyckte jag att det var mycket olika prylar att hålla rätt på. Täcken, selar, halsband, koppel, linor...
Svar
12
· Visningar
1 761
Senast: attheedge
·
C
Övr. Hund Det är alltid kaos i min bil. Det ligger koppel, täcken, reflexer, halsband, godis, spårlinor ja, you name it ;) i hela bilen, och jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 008
Senast: Duvan
·
Övr. Hund Har en kombi. Lilla hunden transporteras i en plastbur, på golvet bakom förarsätet (säkraste platsen tydligen) den stora i en metallbur...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30