Förvara släp ute.

HannaZ

Trådstartare
Nån som vet hur mycket hjälper det om man täcker över släpet med pressening?

//Hanna

Sv: Förvara släp ute.

Jag har alltid haft mitt släp ute under bar himmel, ända sen jag köpte det -91, det får lite gulnat tak men det är lätt att tvätta bort, annars har det inte farit illa,, men det är väl narurligtvis bra om du kan lägga över en presenning, då bör du väl slippa det gulnande taket också..:idea:

Sv: Förvara släp ute.

Om du vill täcka släpet med en presenning bör du bygga en stomme att lägga den på, annars bildas kondens (fukt) mellan släpet och pressen vilket inte är bra varken för trä eller metall. (Utom aluminium/glasfiber som inte rostar/ruttnar). Alternativt kan man lägga plankor på släpets tak på att man får en luftspalt mellan släpet och pressen. Det är både enklast och billigast. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·
Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
240
Senast: Kristall10
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 300
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka