H_lena
Trådstartare
Hej! Jag är 15 år och rider en c-ponny, vilket jag gjort ett längre tag, och ska byta upp mig till stor häst nu. Har försökt rida en del centrerad ridning, men den enda hjälp jag har är sally swifts första bok. Men det har inte fungerat särskilt bra. Ett av problemen är det här med "byggklossarna". Det beror på mej själv, jag kan inte vara helt rak i ryggen som de visar på bilderna, därför att mina höfter liksom är framåtvinklade. För att jag ska kunna sitta i balans, måste jag hålla överkroppen något bakåtlutad. Tror ni att detta påverkar min jämnvikt och mitt kraftcentrum och det? Jag menar, om man håller överkroppen tillbakalutad, då hamnar man ju liksom bakom tyngdpunkten, eller gäller det endast "normala" personer?
Finns det någon med liknande problem som jag har? Vet inte riktigt hur det ska förklaras, fattar inte riktigt själv heller, bara att jag hela tiden är något bakåtlutad.
Ursäkta att det blev lite svamligt, och om jag lagt tråden fel.
MVH
Helena
Finns det någon med liknande problem som jag har? Vet inte riktigt hur det ska förklaras, fattar inte riktigt själv heller, bara att jag hela tiden är något bakåtlutad.
Ursäkta att det blev lite svamligt, och om jag lagt tråden fel.
MVH
Helena