Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Efter att ha läst ett annat inlägg som jag gissar delvis beror på mig och Bella. Jag vill inte att andra ska behöva känna sig värdelösa eller må dåligt pga mig 😭

Alltså det är väl snarare mig det kan skyllas på i såna fall och knappast du som försökt släta över allt för att vara snäll. Och vet du vad? jag kan ta det och känner mig inte elak för att jag säger emot när jag tycker nåt är orättvist.

Nej, vad tråkigt.
Kan du höra av dig till den remitterande instansen och be om en ny plan?
Ja 😭 Varför kan inget bara funka någon gång 😭
Vad jag fattade så var det för att hon på vårdcentralen gjort otillräcklig blodtrycksmätning, precis som jag har sagt att jag tycker att hon gjorde.
Såhär står det i journalen ”I första hand bör inremitterande komplettera med en ortostatisk blodtrycksmätning. Skulle denna vara patologisk motses ny remiss.” Jag har lyckats googla mig till ortostatisk blodtrycksmätning, men inte ihop med patologisk så jag förstår inte vad de menar

Vad jag fattade så var det för att hon på vårdcentralen gjort otillräcklig blodtrycksmätning, precis som jag har sagt att jag tycker att hon gjorde.
Såhär står det i journalen ”I första hand bör inremitterande komplettera med en ortostatisk blodtrycksmätning. Skulle denna vara patologisk motses ny remiss.” Jag har lyckats googla mig till ortostatisk blodtrycksmätning, men inte ihop med patologisk så jag förstår inte vad de menar

Ring thoraxcentrum i karlshamn och fråga. Säg hur dåligt du mår och att du verkligen behövde den här tiden och fråga vad du behöver göra för att faktiskt få den

Patologisk betyder sjuklig så om den ortostatiska blodtrycksmätningen visar sjukliga värden så tar de emot remissen.

Ring thoraxcentrum i karlshamn och fråga. Säg hur dåligt du mår och att du verkligen behövde den här tiden och fråga vad du behöver göra för att faktiskt få den
De ringde precis från vårdcentralen så jag fick en tid för att göra en blodtrycksmätning på tisdag så det gick ju fort iallafall. Om de fortfarande inte tar emot remissen efter det så får jag ringa

Jag förstår så väl hur övermäktigt det känns när det känns som om det blir ett steg framåt och två steg tillbaka när allt du gör kräver så mycket av dig.
Men okej. Då var det undersökningarna för att kunna göra en korrekt bedömning som var undermåliga.
Kontakta VC igen, så får de göra om och göra rätt.
Ortostatisk blodtryckskontroll innebär att mäta blodtrycket i liggande, sittande och stående, lite förenklat. Patologiskt blir det om blodtrycket inte uppför sig som det ska utifrån ska utifrån referensvärden. Precis som vid annan provtagning./Edit. Sen på bollen./

De ringde precis från vårdcentralen så jag fick en tid för att göra en blodtrycksmätning på tisdag så det gick ju fort iallafall. Om de fortfarande inte tar emot remissen efter det så får jag ringa

Bra, jag fick aldrig göra nåt sånt så jag tror inte det handlar om att dom inte vill ta emot dig utan att dom tror det är nåt mer komplext än sinustakykardi bara

Patologisk betyder sjuklig så om den ortostatiska blodtrycksmätningen visar sjukliga värden så tar de emot remissen.
Jag förstår så väl hur övermäktigt det känns när det känns som om det blir ett steg framåt och två steg tillbaka när allt du gör kräver så mycket av dig.
Men okej. Då var det undersökningarna för att kunna göra en korrekt bedömning som var undermåliga.
Kontakta VC igen, så får de göra om och göra rätt.
Ortostatisk blodtryckskontroll innebär att mäta blodtrycket i liggande, sittande och stående, lite förenklat. Patologiskt blir det om blodtrycket inte uppför sig som det ska utifrån ska utifrån referensvärden. Precis som vid annan provtagning./Edit. Sen på bollen./
Bra, jag fick aldrig göra nåt sånt så jag tror inte det handlar om att dom inte vill ta emot dig utan att dom tror det är nåt mer komplext än sinustakykardi bara
Jag får hoppas på att det visar jättefel då så de inte bara släpper detta också för då vet jag inte vad jag gör 😓

Är det inte flera år sedan nu att psykiatrin sa de inte kunde hjälpa dig? Jag tänker att det skadar väl inte att fråga igen, en ny samtalskontakt eller något liknande kan man ju tycka dem borde kunna skaka fram...
Jag minns ärligt talat inte hur längesedan det är för mitt tidsperspektiv funkar inte som det ska. Jag vet att det var på tal flera gånger och jag vill ha det till ett år sedan sist, men jag minns inte om det var sen höst eller tidig vår så det kan nog vara allt från ett år till 2,5 år sedan. Jag ska inte till min samtalskontakt förrän om en månad, men hon är helt meningslös att prata med så jag vet inte om hon kan göra något överhuvudtaget. Funderar på om boendestödet kan hjälpa mig. De har hjälpt och fått till en del med psykiatrin tidigare och hon jag har mest litar jag jättemycket på

inne i en kass sömnperiod igen och det är så jobbigt 😞 Jag vill inte gå och lägga mig för jag är rädd för att hela tiden vakna för det är så mycket ångest och så somnar jag alldeles för sent och får inte tillräckligt med sömn pga det och för att jag vaknar hela tiden och så går det bara nedåt och nedåt

Har anmält mig till ett träningspass 17.50 men jag vill verkligen inte dit. Jag har fram till 15.45 på mig att bestämma mig men just nu vill jag avboka på en gång. Samtidigt så måste jag ju iväg någon gång. Det är så dumt att gymmet ligger så långt bort. Hade det legat närmare så hade det varit nog lite lättare

Jag hoppades att det började bli lite bättre mellan mig och Bella för hon har börjat söka kontakt mig litegrann nu när jag inte har sökt kontakt henne mer än för sådant som måste göras, men för en stund sedan så vägrade hon flytta sig från min kudde (hon vet att hon inte får ligga på den) trots att både jag och pojkvännen sa till henne så jag petade på henne för att förstärka kommandot och då bet hon mig 😭 Inte så hårt att det gick hål, men ändå. Det är inte första gången hon har bitit så jag borde varken vara förvånad eller bry mig men jag är ändå ledsen 😭

Tog en extra stesolid igår kväll för jag ville bara få sova och trots att jag vaknade flera gånger så har jag iallafall känt mig lite piggare idag, men det är ju ingen hållbar lösning. Men nu är jag ändå helt väck för vi har varit iväg med Bella till fysioterapeuten och det tar så mycket energi, men nu är iallafall hennes rundsmörjning avklarad för denna gången och hon var jättefin i kroppen så det är skönt att veta

Jag behöver verkligen få i mig mer protein, men det enda som jag får i mig är färdiga milkshakes och det är ju svindyrt 😓 Jag köpte nyss ett gäng på apotea för de hade extrapris, men för att få i mig tillräckligt med protein så hade jag egentligen behövt dricka två om dagen och det har jag inte råd med så jag googlade runt lite och hittade dessa. Funderar på om det hade kunnat funka som extraboost. De är också rätt dyra, men bra mycket billigare än milkshake iallafall

Jag behöver verkligen få i mig mer protein, men det enda som jag får i mig är färdiga milkshakes och det är ju svindyrt 😓 Jag köpte nyss ett gäng på apotea för de hade extrapris, men för att få i mig tillräckligt med protein så hade jag egentligen behövt dricka två om dagen och det har jag inte råd med så jag googlade runt lite och hittade dessa. Funderar på om det hade kunnat funka som extraboost. De är också rätt dyra, men bra mycket billigare än milkshake iallafall
Finns det inget kött du kan tänka dig att äta istället? Eller du äter kanske inte kött alls?

Jag äter kött, men inte ofta. Köttbullar, falukorv och blandfärs kanske någon gång i månaden om man räknar ihop allt. Rent kött väldigt sällan
Du kan inte försöka öka på lite med köttet då? Rent kött tror jag inte att du behöver äta, utan det räcker nog med de produkter du räknar upp. Fast oftare.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 445
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama