Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Jag är ingen annan. Jag är bara jag och just nu hatar jag mig själv för att jag inte klarar något 😭

Även när jag måste umgås med människor jag inte trivs med så brukar jag inte hålla på och explicit hacka på dem. Det leder vanligtvis inte till någon förbättring och det är oerhört energidränerande att leva med någon som inte bara hatar en, utan också ständigt påminner en om det. Och det är svårt att hitta orken att göra något annorlunda, när det ändå inte spelar någon roll eftersom man är lika mycket hatad ändå.

Jag förväntar mig inte att du ska börja älska dig själv, det tror jag är svårt att vända på över en natt faktiskt, men även när du hatar dig själv eller någon annan så måste man inte säga det till den hela tiden. "Har man inget snällt att säga så kan man vara tyst" är ett talesätt för hur man är trevlig i bemötande av andra, men det är ju samma sak med en själv tänker jag. Du gör ju en massa bra saker, utifrån din situation. Du klarar inte allt du vill, och du får återkommande svackor, men du kämpar på. Det är grymt av dig ❤
 
Även när jag måste umgås med människor jag inte trivs med så brukar jag inte hålla på och explicit hacka på dem. Det leder vanligtvis inte till någon förbättring och det är oerhört energidränerande att leva med någon som inte bara hatar en, utan också ständigt påminner en om det. Och det är svårt att hitta orken att göra något annorlunda, när det ändå inte spelar någon roll eftersom man är lika mycket hatad ändå.

Jag förväntar mig inte att du ska börja älska dig själv, det tror jag är svårt att vända på över en natt faktiskt, men även när du hatar dig själv eller någon annan så måste man inte säga det till den hela tiden. "Har man inget snällt att säga så kan man vara tyst" är ett talesätt för hur man är trevlig i bemötande av andra, men det är ju samma sak med en själv tänker jag. Du gör ju en massa bra saker, utifrån din situation. Du klarar inte allt du vill, och du får återkommande svackor, men du kämpar på. Det är grymt av dig ❤
Jag vet, men det är en så stark känsla att det helt omöjligt att inte agera på den för det är verkligen så jag känner trots att jag inte vill. Jag tycker inte att jag kämpar. Jag hankar och haltar mig fram i den mån jag kan, men kämpa orkar jag inte 😞
Det är ju inte ditt fel. :heart Kan du försöka ha medkänsla med dig själv istället, för att du har det så tufft?
Nej, det går inte. Jag vill kunna ha det, men det är helt omöjligt för hatet är så starkt 😞
 
Jag vet, men det är en så stark känsla att det helt omöjligt att inte agera på den för det är verkligen så jag känner trots att jag inte vill. Jag tycker inte att jag kämpar. Jag hankar och haltar mig fram i den mån jag kan, men kämpa orkar jag inte 😞

Nej, det går inte. Jag vill kunna ha det, men det är helt omöjligt för hatet är så starkt 😞

Jag förstår att känslan av självhat är stark, men jag tror ändå att det skulle vara bra för dig om du så gott du kan försöker att inte kanalisera känslan genom att hacka på dig själv. Det är få som inte skulle bli knäckt av att man får berättat för sig varje dag att man är hatad och värdelös. Det är som det är och behöver inte kommenteras explicit. Och när du kommer på dig själv med att ha tänkt/sagt/skrivit nedvärderande om dig själv, så lägg till en rad i slutet. "Jag är så oduglig och jag hatar mig själv...men jag hankar mig ändå fram och gör så gott jag förmår just nu". Det kan vara jättesvårt att bryta invanda tankemönster, men man kan börja med att omforma dem.
 
Jag vet, men det är en så stark känsla att det helt omöjligt att inte agera på den för det är verkligen så jag känner trots att jag inte vill. Jag tycker inte att jag kämpar. Jag hankar och haltar mig fram i den mån jag kan, men kämpa orkar jag inte 😞

Nej, det går inte. Jag vill kunna ha det, men det är helt omöjligt för hatet är så starkt 😞
Men om du tänker att du får tycka vad du vill och tänka vad du vill om dig själv men inte skriva det iallafall. Om du måste skriva ner det så skriv ner det på papper och bränn upp det pappret direkt efter. Då får du ur dej självhatet men det blir inte kvar att läsa gång på gång iallafall.
 
Vi är på väääg! Pojkvännen följer med och kör så jag slipper anstränga mig på det 💖 Sammet är med men inte Yannis. Vi får se hur det går för det blir hennes första utställning och hon är egentligen inte tillräckligt miljötränad för jag har inte orkat. Det ska bli varmt idag men jag har långbyxor ändå för jag mår så dåligt över vikten. Jag vet att inte en enda kommer att bry sig om hur jag ser ut, men jag gör 😞
IMG_8636.jpeg
 
Vi är på väääg! Pojkvännen följer med och kör så jag slipper anstränga mig på det 💖 Sammet är med men inte Yannis. Vi får se hur det går för det blir hennes första utställning och hon är egentligen inte tillräckligt miljötränad för jag har inte orkat. Det ska bli varmt idag men jag har långbyxor ändå för jag mår så dåligt över vikten. Jag vet att inte en enda kommer att bry sig om hur jag ser ut, men jag gör 😞
Visa bifogad fil 151939

Vad kul att ni kommit iväg! Försök vara lite snäll mot dig själv idag, se det som en övning 🙂
 
Vi är på väääg! Pojkvännen följer med och kör så jag slipper anstränga mig på det 💖 Sammet är med men inte Yannis. Vi får se hur det går för det blir hennes första utställning och hon är egentligen inte tillräckligt miljötränad för jag har inte orkat. Det ska bli varmt idag men jag har långbyxor ändå för jag mår så dåligt över vikten. Jag vet att inte en enda kommer att bry sig om hur jag ser ut, men jag gör 😞
Visa bifogad fil 151939
Vad kul att du kom iväg. Hoppas det går bra :heart
 
Ja 😃 Jag blev riktigt förvånad faktiskt! Nu är bara frågan hur det kommer att gå i finalen :nailbiting: Det är lite jobbigt att behöva vänta på finalen för dagen blir så lång då, men jag vill ju inte åka innan dess

Ni kanske kan hitta ett lugnt ställe att vänta och få någon att messa dig när det börjar dra ihop sig till finalen? För att spara på kräfterna.

Håller tummarna att det går bra där också!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Wille
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: Cina B
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
592
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp