Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det har visat sig att de inte alls sprider sig ganska fort, de är för rädda.
Det är djurplågeri att släppa ut dem, att de har 0 chans att överleva i fångenskap ger inte några rätten att släppa ut dem till svältdöden.
Hur vet du det?
Saken är ju den att de redan plågas på farmen och dessutom kommer att dödas. Om några av minkarna kan överleva, och leva ett bra liv i naturen är det skäl nog att släppa ut dem, anser jag.
Så du tycker inte att en broilerbesättning lever under samma vidriga betingelser?
Trång och jävligt, sönderavlade, avlivning väntar.
Tycker du att de ska släppas ut sådär som du tycker det är berättigat att göra med minkar?
Jo, så är det absolut.
DBF ägnar sig vad jag vet inte bara åt att hjälpa minkar. Jag tror dock inte att de släpper ut dem i naturen, utan hittar bra hem åt dem istället.
Minkar är djur som i frihet rör sig över stora ytor. Därför förutsätter jag att de lider på farmarna.
Finns ingen möjlighet.Broilers som är sönderavlade har inte styrka att bära sig själva, att hålla dem vid liv är även det djurpålågeri.
Tycker du verkligen att människor ska få släppa ut andras egendom hur som helst?
Det handlar inte om vilken egendom som helst, det handlar om levande varelser med känslor. Om det är det som krävs så tycker jag att man har rätt att rädda dem.
Mig veterligen har många försökt att förbättra för minkarna. Tycker det känns lite dåligt att utala sig om att djur far illa när du aldrig sett det.
Dessutom en mink som suttit instängd hela sitt liv blir inte lycklig för att man släpper ut dem. Titta bara på om du skulle slänga ut en innekatt som aldrig varit ute,den skuttar inte iväg lycklig och nöjd utan är skräckslagen.
Dessutom tror jag hellre minkarna väljer att dö där de känner sig trygga,är mätta och varma än att sitta och frysa/svälta ihjäl helt skräckslagna.
När tex DBF tas på bar gärning åtalas de bla för djurplågeri till skillnad mot pälsfaramrarna. (även om det finns en del att förbättra där också)
Det gör hästar,hundar,katter & fåglar också. Endå stänger vi in dem alt rider nån timme eller tar ut hunden i koppel.![]()
Borde inte skriva detta men kan inte hålla mig.
Finns nog många som tycker att det är fel att ha hästar också, men om dom kom och släppte ut dina hästar vind för våg eller rent av tog hem dom till sig där dom ju enligt dom skulle få det mkt bättre, skulle du ha samma inställning då?