ExtraW
Trådstartare
Ah okej vad intresserant tack för att du delar med dig!!Jag är en sån där som bara ger färskfoder nu för tiden till mina hundar. M.a.o. färdigt, fryst foder som jag förvarar i frys och tinar upp (jag låter det ligga på köksbänken i lagom tid tills det är dags att mata hundarna). Där bryr jag mig inte så mycket om vilket märke det är, jag varierar lite hit och dit beroende på vad jag kan få tag i till bra pris. Mina salukis på 17kg och 19kg äter ungefär 500g per dag under lugna perioder, 600g under mer intensiva perioder. Den enda nackdelen som jag ser är att man behöver ha en del plats i frysen. Det går förvisso att köpa småförpackningar också av allt, men det blir lätt dyrt.
Det torrfoder som fungerade bäst för mina var Standardt, men det är mer än 10 år sedan jag slutade med torrfoder nu så jag vet inte hur de är idag och det kan mycket väl ha kommit något nytt på marknaden som jag inte alls känner till.
Är lite lost när det gäller foder faktiskt! Får fundera på om jag vill börja med färsk foder har bara en liten frys!
Hon har haft pankreatit två gånger varav den andra var mycket allvarligt och hon låg inlagd i över en vecka. Efter det fick hon äta låg fett foder och jag har alltid varit lite rädd för att mixtra med fodret efter hennes pankreatiter då det kan ha utlösts av för mkt fett i fodret!