Första utställningen!

E

Elvis

Vilken ålder? Hur går det till? Måste man träna innnan? Kan man ha en rätt så olydig hund med? Tack för svaren!

Din valp kan visas i valpklass från 4 mån (SKK utställning: 6 mån) Den behöver träna på att gå fint i koppel, stå rätt både på bord och golv, främmande personer skall kunna klämma och känna.

Bäst är om du vänder dig till din uppfödare för att få hjälp med hur hunden skall visas, annars kan du få hjälp hos din lokala cockerklubb (gå in på www.cockerklubben.nu så hittar du hur du blir medlem, och var de lokala klubbarna finns)

Lycka till,
Duvan

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar