Första utställningen

Bubble

Trådstartare
Jag har anmält mig och min 8-månaders till en inofifciell utställning den 6:e maj. Men nu börjar jag tveka om jag vågar :p

Jag har aldrig ställt ut, jag har varit och tittat på en utställning för att se hur det går till :) jag vet inte exakt hur man ska göra, ställa upp hunden osv :o

Och har alla raser ett sådant där utställningskoppel (har en chihuahua) och var kan man köpa det?

Sv: Första utställningen

Det går nog bra ska du se, inofficiella utställningar finns ju till för att man ska få träna både sig själv och hunden :)
Ser att du bor i norrbotten, ska du möjligtvis ställa i Öjebyn? det annordnas ju handlingkurs 23 april, 25 april, 2 maj samt utställningsträning (halvdag) den 28 april i Öjebyn om du känner att du skulle vilja vara med.

Utställningskoppel som passar en Chihuahua kan du nog hitta i de flesta djuraffärer som säljer hundsaker :)

Ja det är den utställningen :) jasså det lät ju bra vart finns information om dom kurserna och hur man anmäler sig? :)

Ta det lugnt! Alla är nybörjare någon gång!

Det som är viktigt att träna på innan är hanteringen - att hunden känner sig trygg med att en främmande människa kommer fram och pillar på den (på hanar känner de på kulorna) samt kollar tänder. Man vill ju att det ska bli en positiv upplevelse för hunden och då är det bra att ha tränat innan :)

Med en så liten hund kommer säkert bord användas. Så träna hunden på att stå uppe på ett bord och att folk kan komma fram och hantera den där.

Annars är det bra om man kan få hunden att stå still på ett någorlunda snyggt sätt och att man kan trava runt.

Du kan ju kolla på bilder och filmer på internet för att se hur det brukar gå till på en utställning!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 123
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka