Första träningspasset

Gnist

Trådstartare
I dag konstaterade yngsta dottern ( 6 år ) att hon faktiskt rådde om de små hundarna. Dvs Atlas och Strumpan och nu skulle hon minsan börja träna hund..

Hon tog på halsband och koppel, fyllde fickan med lite godis och gick ut. Efter en stund så kom hon in och villa ha hjälp, då hon insett att hon inte visste hur man tränade hund :D

Hon fick lite instruktioner och började träna och eftersom jag är jag, så var kameran med :angel:

Inte så illa för att vara första gången eller??

l-DSC_0284.jpg

L-DSC_0375.jpg

l-DSC_0220.jpg

Strumpan tyckte väl det var sådär att traggla med lillmatte, men det gick bättre och bättre hela tiden och nu har hon bestämt att hon faktiskt ska träna med honom varje dag, för det var ROLIGT att träna hund :)

Sv: Första träningspasset

Han tyckte nog mest att det gick för långsamt :rofl:

Det ska bli kul att se hur det ser ut om några veckor ;)

Underbart! Det ska börjas tidigt.;)

Jag gillade den första bilden, den var speciell på nåt vis.

Men jahapp, ytterligare en konkurant-då lär vi se din dotter på tävlingsbanorna om några år?:p

:rofl: Med tanke på åldern, så dröjer det nog innan du behöver oroa dig för konkurrens från henne ;)

:rofl: Med tanke på åldern, så dröjer det nog innan du behöver oroa dig för konkurrens från henne ;)

Hihi, det var inte riktigt jag menade:D
Tycker bara att det är grymt kul och bra att barn får upp intresset för sånt!:bow:

Senast ändrad:

Ja, jag blev lite förvånad faktiskt, då jag aldrig pushar ungarna att bli intresserade av att träna hundarna och så. Blir de intresserade, så är det på eget bevåg så att säga ;)

Tyckte om sista bilden "Jaha, hur länge ska man behöva gå såhär då...?" Så ser hon så nöjd ut med ! :D

Men vilken go unge du har :love:
Hon är ju helt underbar, fin hand med de små djuren. Strumpan ser också helt underbar ut med en stor portion tålamod.
Lyckligt par och det är så där det ska vara, glada och positiva :love:

:) Tack

Jag hoppas intresset håller i sig och vem vet vad de två kan uträtta i framtiden, när hon växt på sig lite?

Strumpan lär ju leva minst 8 år till, så de har ju framtiden för sig :laugh:

Vad roligt att hon vill själv :love:

Om intresset står fast så är det nog definitivt konkurrens i framtiden.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 464
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 193
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 941
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2