Kalaspinglan
Trådstartare
Vad bör man undvika den första tiden när man är gravid?
Massage?
Träning?
Ridning?
Viss mat?
...?!
Massage?
Träning?
Ridning?
Viss mat?
...?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan fortsätta med det din kropp är van vid. Du bör bli mer riskmedveten dock, fälttävlan är inte det bästa att ägna sig åt. Ramlar du av hästen och du ramlar fel, så kan ju något hända med fostret. Massage finns det speciell för gravida kvinnor och är jätteskönt! De har massagebänkar med hål för magen. Träna kan du göra, har en kompis som ledde pass i arobic enda in i det sista, men så var hennes kropp van vid det också.Kalaspinglan skrev:Vad bör man undvika den första tiden när man är gravid?
Massage?
Träning?
Ridning?
Viss mat?
...?!
Jag har faktiskt också hört det där! Antar att man ska undvika vanlig massage! Men som sagt det finns speciell gravidmassage och den är troligtvis helt annorlunda en vanlig massage. Massage sättar ju igång kroppen och ökar blodgenomströmningen, kanske att det kan stöta bort fostret. Gravidmassage är nog lugnare och handlar mer om avslappning.Kalaspinglan skrev:Tack för ditt svar. Det låter ju jättebra att kunna fortsätta precis som vanligt. Det var min massör som sa att hon hört att massage under de tre första månaderna bör unvikas..., därför väcktes min fundering...