Första switchningen för säsongen?

S

Suuz

Kommer det att bli en redig insektssägong i år? Min häst blev totalt uppäten i somras, tänkte switcha så snart det är lämpligt =) Hur gör ni inför insektsmarodörerna?

Sv: Första switchningen för säsongen?

Jag bor i skåne och jag tror att det kommer att bli jobbigt efter den vinter som vi har haft. Jag ger mina hästar vitlök än så länge men börjar fundera på om jag inte ska switza (stavfel?) dem snart. Den minste har lätt sommareksem. Jag harce redan sett insekter som har vaknat. Fästingar är jag jätterädd för. Vi hade några sent i höstas tror det var in december.

Jag plockade en fästing på hunden igår och då la jag på första omgången "Flusa" på hästarna...rekordtidigt för min del:eek: . Flusa är ungefär samma som Switch men man tar lite mindre mängd och det är då billigare;)...I morse varnades det för ett rekordår för fästingar...så det ska motas i tid:cool:

Hola,

Var neråt Vättern i helgen hos bekanta. Där kom ena hunden och en av katterna in samma dag med varsin "ÅretsFörstaFästing".
Det liknar fästingår i år. Jag skall nog Switcha mina i veckan känns det som...

mvh Eva

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: skogaliten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 071
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat