- Svar: 30
- Visningar: 2 616
Dagens telefonsamtal med arbetsförmedlingens jobbcoach.
Hur många jobb har du sökt?
eh... vad?
Du ska söka fyra jobb i månaden.
eh... vad? Är det inte bra om det finns deltidsjobb som jag klarar av och har kunskap om. Eller ska jag söka golfinstruktör och hjärnkirurg också...
Men jag har vänner som föreslagit att jag ska be om utbildning i Fortnox, då jag är kontorist i grunden sifferinriktning med bokföring... och att det finns flera små privata företag som skriker om hjälp med bokföring och administration...
Vilken arbetsförmåga har du?
eh... vad? Har ni inte information om det?
Vänta ett ögonblick, jag ska fråga min handledare fyra gånger på tio minuter... stammande ung man, som var arbetslös själv till i somras...
Jag bokar upp dig på ett fördjupande telefonsamtal.
Eh vad?...
Ja, så vi kan utreda din arbetsförmåga.
Jaha, OK...
Så om du fortsätter söka fyra jobb i månaden....
eh vad? Ska jag fortsätta söka jobb, innan de utrett min arbetsförmåga?
Det känns ju lugnande.
Det finns 78 deltidsjobb du kan söka....
Jag antar att golfinstruktör och hjärnkirurg är inräknad där...
https://i.imgur.com/4m9Yabs.png
Kuratorns kommentar: "Var det verkligen en handläggare som arbetar med stöd för att hitta arbeten som ringde dig? Kan vi boka tid med handläggaren?"
Jag släpper lös hen på af....
och tar en extra kardemummabulle till kaffet.
Något smått uppretad och irriterad, ska jag fixa en kopp kaffe och fördjupa mig i nämndhandlingarna och hoppas att jag är på bättre humör i eftermiddag.
Varför jag alltid får stolpskott till "förmedlare" förstår jag inte... Förra snubben började alltid våra möten med hur ont han hade, att han var utbränd, sprungit in i väggen och varit sjukskriven i stället för att intressera sig för att hjälpa och stötta MIG
Och nu denna...
Hur många jobb har du sökt?
eh... vad?
Du ska söka fyra jobb i månaden.
eh... vad? Är det inte bra om det finns deltidsjobb som jag klarar av och har kunskap om. Eller ska jag söka golfinstruktör och hjärnkirurg också...
Men jag har vänner som föreslagit att jag ska be om utbildning i Fortnox, då jag är kontorist i grunden sifferinriktning med bokföring... och att det finns flera små privata företag som skriker om hjälp med bokföring och administration...
Vilken arbetsförmåga har du?
eh... vad? Har ni inte information om det?
Vänta ett ögonblick, jag ska fråga min handledare fyra gånger på tio minuter... stammande ung man, som var arbetslös själv till i somras...
Jag bokar upp dig på ett fördjupande telefonsamtal.
Eh vad?...
Ja, så vi kan utreda din arbetsförmåga.
Jaha, OK...
Så om du fortsätter söka fyra jobb i månaden....
eh vad? Ska jag fortsätta söka jobb, innan de utrett min arbetsförmåga?
Det känns ju lugnande.
Det finns 78 deltidsjobb du kan söka....
Jag antar att golfinstruktör och hjärnkirurg är inräknad där...
https://i.imgur.com/4m9Yabs.png
Kuratorns kommentar: "Var det verkligen en handläggare som arbetar med stöd för att hitta arbeten som ringde dig? Kan vi boka tid med handläggaren?"
Jag släpper lös hen på af....
Något smått uppretad och irriterad, ska jag fixa en kopp kaffe och fördjupa mig i nämndhandlingarna och hoppas att jag är på bättre humör i eftermiddag.
Varför jag alltid får stolpskott till "förmedlare" förstår jag inte... Förra snubben började alltid våra möten med hur ont han hade, att han var utbränd, sprungit in i väggen och varit sjukskriven i stället för att intressera sig för att hjälpa och stötta MIG
Och nu denna...
Senast ändrad: