Första natten i nya lägenheten spenderas med BAJS

Sv: Första natten i nya lägenheten spenderas med BAJS

Åh, hade du mycket damm och skit?
Jag är nämligen lite kluven till om jag är grinig eller inte men när jag flyttade in så fick jag börja med att städa upp allt jävla slipdamm ifrån golvet. Plus att jag fick skrapa målarfärg ifrån fönsterbräda och toalock.
Hur långt i efterhand kan man påpeka sådant?

Jag stod med hela flyttlasset i dörren en fredagskväll när jag möttes av det hela och ja, det var en del damm och dessutom stod alla maskiner och diverse andra grejer kvar. Jag ringde genast hyresvärden som svarade (om än på lyset för han var på fest vid kusten ca 15 mil därifrån) att jag bara kunde ställa ut grejerna i trappan och att jag skulle få en månadshyra gratis och flyttstäden när jag flyttade. Jag bad honom upprepa det hela så att en kompis skulle kunna vara vittne om han hade bangat ur men det gjorde han inte. På måndagen fick jag det hela skriftligt.

Jag vet faktiskt inte hur långt efter man kan påtala det hela men de måste ju veta att de inte hade städat efter hantverkarna så egentligen borde du ju kunna säga ifrån nu med men gör det inte i samband med att du säger upp lägenheten bara ;) Jag tycker absolut inte det är att vara grinig. Jag blev riktigt irriterad för säger de att man kan flytta in ett datum så ska det ju självklart vara städat då.
 
Sv: Första natten i nya lägenheten spenderas med BAJS

delvis kl

Tack för alla era svar!

Jag bestämde mig för att låta detta passera, trots att jag fick tvätta badrummet tre gånger, varav två med klorin. Men, händer det igen känner jag nu att jag har lite att komma med, och kommer då utkräva kompensation för bägge tillfällena.

Men som sagt, tack för alla svar! Och behöver ni låna toalett i Karlstads-området kan ni alltid få låna min, den är nog den renaste i Sverige! :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp