Första hopptävlingen.

B

bifrost

Hej. Har funderat på att starta i någon hopptävling i höst, Jag är 14 år & har en stor häst som är 6 år, får jag tävla i unghästklass med honom?
Och vad innebär detta:
Lokal hopptävling för Hästar där Lagallsvenskan div II omg 2 ingår.
Kan man vara med även om man inte är med i Lagallsvenskan?

Sv: Första hopptävlingen.

Hej. Har funderat på att starta i någon hopptävling i höst, Jag är 14 år & har en stor häst som är 6 år, får jag tävla i unghästklass med honom?
Och vad innebär detta:
Lokal hopptävling för Hästar där Lagallsvenskan div II omg 2 ingår.
Kan man vara med även om man inte är med i Lagallsvenskan?

Ja,du får starta i unghästavdelningen (avd.b) det här året. Men det året han fyller 7 startar du avd.A (vuxna hästar).
Jag tror att du kan starta förklassen även om det är lagallsvenskan. Rätta mig om jag har fel :)

Tack.:)
Då måste jag ställa en följdfråga, måste jag starta i avdelning B? Finns alltid avd.B på tävlingar eller är det bara i vissa klasser?

Ja du måste starta i avd B om du inte tidigare har ett visst antal felfria ritter i samma klass. Dessutom så får du om du vill tävla unghästklass även när hästen blivigt "överårig".

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 306
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 529
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10