J
Jojjus
Hej!
Jag och min mamma har nu bestämt oss, vi ska köpa en ponny!
Jag är egentligen inte så orolig över hästval, provridning, kontrakt eller så, det finns rätt mycket att läsa om det, men..
Hur gör man egentligen när hästen anländer till stallet?
När den kommer ut från transporten, vad gör man liksom?
Och hur vänjer man hästen vid den nya miljön på bästa sätt?
När kan man börja göra lite mer saker med hästen, man sitter ju inte upp och tränar för tränare första gången liksom..
Har ni något tips på just vad man kan göra så fort man kommer till stallet med hästen, och den första veckan framåt kanske?
Sen undrar jag lite om köpekontrakt, hur gjorde ni? Skrev ni till egna punkter eller använde ett färdigt? Vilket isåfall?
Tar med öppna armar emot tips om vad som helst, om det är någonting speciellt!
Jag är väldigt tacksam för hjälp, för jag vill ju absolut inte att någonting ska bli fel precis i början!
Jag och min mamma har nu bestämt oss, vi ska köpa en ponny!
Jag är egentligen inte så orolig över hästval, provridning, kontrakt eller så, det finns rätt mycket att läsa om det, men..
Hur gör man egentligen när hästen anländer till stallet?
När den kommer ut från transporten, vad gör man liksom?
Och hur vänjer man hästen vid den nya miljön på bästa sätt?
När kan man börja göra lite mer saker med hästen, man sitter ju inte upp och tränar för tränare första gången liksom..
Har ni något tips på just vad man kan göra så fort man kommer till stallet med hästen, och den första veckan framåt kanske?
Sen undrar jag lite om köpekontrakt, hur gjorde ni? Skrev ni till egna punkter eller använde ett färdigt? Vilket isåfall?
Tar med öppna armar emot tips om vad som helst, om det är någonting speciellt!
Jag är väldigt tacksam för hjälp, för jag vill ju absolut inte att någonting ska bli fel precis i början!